Kultura2018-03-06
8

Transmisja Oscarów z najgorszą oglądalnością od 2001 roku

Tegoroczna transmisja z gali wręczenia Oscarów okazała się najmniej popularna wśród widzów w USA w ciągu ostatnich 18 lat. Według wstępnych wyników Nielsena wydarzenie przyciągnęło przed telewizory 26,5 miliona Amerykanów, potwierdzając kilkuletnią tendencję spadkową w oglądalności Oscarów.

Tegoroczna gala wręczenia Oscarów odbyła się w nocy z niedzieli na poniedziałek polskiego czasu, najważniejsze nagrody za najlepszy film i reżyserię zdobył „Kształt wody”.

Transmisja z wydarzenia była nadawana przez stację ABC, a wcześniejsze szacunki branży mówiły o tym, że oglądalność może być niska. Opierano się na tendencji widocznej od trzech lat, gdy telewizyjne ratingi Oscarów konsekwentnie spadały.

Według wstępnych wyników dostarczonych przez Nielsena i dostępnych w momencie publikacji tego tekstu oglądalność transmisji wyniosła 26,5 mln, co stanowiło 18,9 proc. gospodarstw domowych w USA.

Podana przez Nielsena liczba widzów jest o 19 pkt proc. niższa niż przy ubiegłorocznej transmisji Oscarów, która przyciągnęła przed telewizory 32,9 mln widzów, co stanowiło 22,4 proc. amerykańskich gospodarstw domowych.

Obecne wyniki oglądalności są najgorsze od 18 lat, poprzedni najniższy rezultat (32 mln widzów) zanotowano w 2008 r., gdy najlepszy okazał się film „To nie jest kraj dla starych ludzi”.

Relatywnie słaby wynik oglądalności Oscarów nie zmienia faktu, że w niedzielny wieczór ABC była w USA najchętniej oglądaną stacją telewizyjną. Nie przeszkodziło to też nadawcy w osiągnięciu sukcesu finansowego, bowiem czas reklamowy przy transmisji Oscarów został sprzedany w całości pomimo tego, że cena 30-sekundowego spotu wzrosła z 1,9 mln w roku 2017 do 2,6 mln dol. w br.

Poniżej wyniki oglądalności transmisji Oscarów w latach 2001 – 2018 wraz z tytułami filmów uznanych za najlepsze w konkretnym roku.

2018 – 26,5 mln, „The Shape of Water”
2017 – 32,9 mln, „Moonlight”
2016 – 34,4 mln, „Spotlight”
2015 – 37,3 mln, „Birdman”
2014 – 43,7 mln, „12 Years a Slave”
2013 – 40,3 mln, „Argo”
2012 – 39,3 mln, „The Artist”
2011 – 37,9 mln, „The King’s Speech”
2010 – 41,3 mln, „The Hurt Locker”
2009 – 36,3 mln, „Slumdog Millionaire”
2008 – 32 mln, „No Country For Old Men”
2007 – 40,2 mln, „The Departed”
2006 – 38,9 mln, „Crash”
2005 – 42,1 mln, „Million Dollar Baby”
2004 – 43,5 mln, „The Lord Of The Rings: The Return of the King”
2003 – 33 mln, „Chicago”
2002 – 41,8 mln, „A Beautiful Mind”
2001 – 42,9 mln, „Gladiator”.

Autor:ps

Więcej informacji:Oscary, ABC, Nielsen

KOMENTARZE(8)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas