Reklama2020-06-01
18

Dzięki reprezentacji osób LGBT+ w mediach i reklamach rośnie tolerancja dla mniejszości seksualnych

Amerykańska organizacja GLAAD, zajmująca się tematyką LGBT+, przygotowała z koncernem P&G raport poświęcony temu, jak heteroseksualne osoby odbierają pojawiających się w mediach i reklamach przedstawicieli mniejszości seksualnych. Wyniki pokazują, że osoby oglądające w mediach i reklamach przedstawicieli społeczności LGBT+ są wobec nich bardziej tolerancyjni i wspierający niż ci, którzy nie mają takich kontaktów.

Raport "LGBTQ Inclusion in Advertising and Media" to pierwsze opracowanie GLAAD poświęcone stosunkowi Amerykanów o orientacji heteroseksualnej do ekspozycji przedstawicieli mniejszości seksualnych w telewizji, filmach czy reklamach.

Organizacja chciała zbadać, w jaki sposób pokazywanie środowiska LGBT+ może wpływać na wzrost akceptacji, zrozumienia i wspierania osób z mniejszości seksualnych. Badanie przeprowadzono we współpracy z Procter & Gamble, właściciela takich marek jak Always, Pampers, Old Spice, Gillette.

LGBT+ w mediach i reklamach

Wnioski z badania pokazują, że pokazywanie w mediach i reklamach osób LGBT+ ma pozytywny wpływ na poziom tolerancji dla mniejszości seksualnych. Podnosi także świadomość społeczną problemów środowisk osób nieheteronormatywnych, wzmacnia postawy wsparcia tych mniejszości, pomaga promować wartości akceptacji i szacunku dla różnorodności.

Badanie pokazało, że zdecydowana większość Amerykanów zna dobrze co najmniej jedną osobę LGBT+. W grupie 18-34 lata poziom znajomości przekracza 90 proc.

Trzy czwarte badanych czuje się komfortowo, widząc w serialu, filmie lub reklamie osoby z mniejszości seksualnej. 70 proc. nie czuje żadnego dyskomfortu, widząc w reklamie rodziny LGBT+ z dziećmi.

Ponad połowa respondentów (52 proc.) w ciągu trzech ostatnich miesięcy widziała osobę LGBT+ w reklamie, 70 proc. w serialu, filmie lub programie telewizyjnym.

W kolejnej części ankiety zapytano o odbiór marek i firm, które angażują się w swoich reklamowych mówią o LGBT+. 86 proc. ceni te brandy, które stają w obronie praw osób LGBT+. 82 proc. docenia firmy, które traktują wszystkich pracowników z szacunkiem. 68 proc. respondentów przyznaje, że dobrze się czuje z tym że kupuje produkty marek pokazujących w reklamach osoby LGBT+.

Jak podkreślają autorzy badania, w czasach, gdy osoby LGBT+ nadal borykają się z ogromną dyskryminacją i przemocą, rozrywka i media pozostają siłą napędową pozytywnych zmian kulturowych, pomagając zmieniać postawy i zachowania przez zróżnicowaną reprezentację osób z mniejszości seksualnych.

- Te badania są zgodne z tym, co do tej pory ukazywały inne badania, nie tylko w Stanach, ale nawet w Polsce. Sama przeprowadziłam takie badania w kwestii ekspozycji na Facebooku, a nie w reklamach - ocenia w rozmowie z Wirtualnemedia.pl Monika Czaplicka, właścicielka agencji social mediowej Wobuzz.

Jak wskazuje w komentarz nasza rozmówczyni, "osoby, które znają osobę homoseksualną (o której wiedzą, że jest) są zawsze bardziej otwarte i tolerancyjna". - Bo nagle "ci geje" stają się konkretnym Adamem, a "tamte lesby", to nikt inny jak sympatyczna dziewczyna np. w serialu. Dlatego tak ważne są parady, wspieranie różnorodności w firmach i nie obawianie się, że pokazywanie "inności" (chociaż jaka to inność?) może ludzi zniechęcać. Najbardziej zniechęca to, co nieznane. Sympatyczna para gejów kupująca meble w Ikei czy przytulona para dziewczyn w reklamie batonika są tacy, jak my. A przecież tak jest w rzeczywistości, prawda? - pyta retorycznie ekspertka.

Badanie zostało przeprowadzone na reprezentatywnej grupie dorosłych Amerykanów, deklarujących się jako osoby heteroseksualne, na panelu internetowym Cint. Metoda badania: wywiady online zbierane od listopada do grudnia 2019r., próba 2031 osób.

Autor:Justyna Dąbrowska-Cydzik

KOMENTARZE(18)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas