Prasa2006-09-07
0

Ostre spadki na rynku tygodników opinii

W czerwcu sprzedaż tygodników opinii poszybowała w dół. Najbardziej ucierpiał "Przekrój" i "Newsweek". Zyskuje "Gość Niedzielny".

"Polityka" odnotowała najwyższą sprzedaż spośród wszystkich tygodników opinii w czerwcu 2006 - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy.
 
Średnia sprzedaż "Polityki" ("Polityka" Spółdzielnia Pracy) wyniosła 156 537 egz. (spadek o ponad 11 proc. w porównaniu z analogicznym okresem 2005 roku). Drugie miejsce zajął "Wprost" (AWR "Wprost"), który zanotował ponad 9 proc. spadek sprzedaży - do poziomu 134 281 egz.

Na trzecim miejscu znalazł się "Newsweek Polska" (Axel Springer Polska) ze sprzedażą 127 545 egz. (spadek o 12 proc.). 

Wynik "Przekroju" pogorszył się w czerwcu o 18 proc.

W zestawieniu po raz pierwszy zabrakło zlikwidowanego tygodnika Ozon (ostatni numer 27 lipca br.), gdyż w czerwcu wydawca nie złożył do Związku Kontroli Dystrybucji Prasy danych o sprzedaży.

  Zobacz tabelę sprzedaży tygodników pójdą spadki wpływów reklamowych? Specjaliści uspokajają. - Nie da się przeprowadzić dobrej kampanii bez "Polityki", "Wprost" i "Newsweeka". Spadek sprzedaży tych tytułów zwiększy jedynie presję na obniżki cen, ale nie spowoduje, że reklamodawcy zaczną pomijać któryś z tych tytułów - mówi dla "Gazety Wyborczej" Artur Brandysiewicz, szef działu zakupów w domu mediowym Initiative Warszawa. - Nie wyobrażam sobie, żeby "Newsweek" nie zaczął szybko odrabiać strat. To sztandarowy tytuł w portfolio Axela Springera, na który przypada ponad 40 proc. wpływów reklamowych tej firmy w kategorii magazyny - dodaje Brandysiewicz.

dane za maj 2006 i 2005

Autor:masz - grafika: Gazeta Wyborcza

KOMENTARZE(0)DODAJOPINIĘ

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas