Prasa 2009-05-28
0

Oszczędni Polacy lubią 'Gazetę Wyborczą' i 'Wprost' oraz 'Fakty'

Ulubionymi tytułami prasowymi Polaków - deklarujących posiadanie oszczędności - są "Gazeta Wyborcza" i "Wprost" - wynika z badania Millward Brown SMG/KRC. Natomiast respondenci niemający pieniędzy odłożonych na później najbardziej lubią gazety regionalne i "Tele Tydzień".

Ulubionym dziennikiem 31 proc. Polaków deklarujących posiadanie oszczędności jest "Gazeta Wyborcza", podczas gdy wśród osób nietrzymających pieniędzy na później najbardziej lubi ją tylko 16 proc - pokazuje badanie przeprowadzone przez Millward Brown SMG/KRC. Gazety regionalne cieszą się podobnym uznaniem w obu grupach (15 proc. wskazań wśród oszczędnych i 16 proc. wśród rozrzutnych), podobnie jak "Fakt" (odpowiednio 6 proc. i 7 proc.). Więcej osób z oszczędnościami lubi za to "Dziennik" (5 proc. - wobec 3 proc. osób bez odłożonych pieniędzy), "Rzeczpospolitą (3,5 proc. w porównaniu z 1,5 proc.) oraz "Gazetą Prawną" (2,5 proc. wobec 0,5 proc.). 27 proc. oszczędnych i 39 proc. rozrzutnych Polaków nie ma żadnej ulubionej gazety.

Z kolei wśród tygodników swoich faworytów nie ma aż 47 proc. osób z każdej grupy. 7 proc. ankietowanych z oszczędnościami najbardziej lubi "Wprost", a tyle samo respondentów bez odłożonych pieniędzy najwyżej ceni "Tele Tydzień". "Angorę" lub "Newsweek" wybiera co dwudziesty oszczędny i co trzydziesty trzeci rozrzutny Polak, a "Politykę" - 3 proc. osób z pierwszej i 5 proc. z drugiej grupy.

Natomiast najbardziej cenionym telewizyjnym programem informacyjnym wśród obu grup Polaków są "Fakty" w TVN - dla 45 proc. osób z oszczędnościami i 41 proc. bez nich. "Wiadomości" cieszą się uznaniem odpowiednio 23 proc. i 19 proc. ankietowanych, "Teleexpress" - 11 proc. i 15 proc., "Panorama" - po 8 proc. z obu grup, a "Wydarzenia" - 7 proc. oszczędnych i 10 proc. rozrzutnych.

Badanie na temat preferencji prasowo-telewizyjnych Polaków deklarujących posiadanie albo brak oszczędności przeprowadził Millward Brown SMG/KRC na zlecenie ING Banku Śląskiego. Telefoniczne akcenty metodą CATI objęły 600 osób - po 300 z każdej grupy.

Autor: tw

Więcej informacji: ING, Millward Brown SMG/KRC, SMG/KRC

KOMENTARZE (0) DODAJ OPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NA PRACA
Praca Start Tylko u nas