Internet2021-03-22
16

InPost dostarczy za darmo do Paczkomatów e-zakupy za ponad 40 zł, współpracuje z IdoSell

Od początku kwietnia InPost będzie oferował bezpłatną dostawę do Paczkomatów zakupów o wartości powyżej 40 zł. Usługę będą mogły wprowadzić sklepy internetowe korzystające z platformy IdoSell.

- Od lat marzyliśmy o tym, że pewnego dnia zaoferujemy na masową skalę darmowe dostawy ze sklepów internetowych. Bo to sklepy internetowe oferują prawdziwą różnorodność towarów, niższe ceny i rozwijają rynek e-handlu. Udało się znaleźć w dużej grupie 6000 naszych sprzedawców zainteresowanie darmową dostawą od 40 zł wartości koszyka, a InPost i IdoSell wsparły sprzedawców rezygnując ze swojego zarobku - opisuje Paweł Fornalski, szef IdoSell.

Nowa usługa będzie dostępna bezterminowo. - Wprowadzenie możliwości darmowych dostaw to dziś jeszcze rewolucja - ale w przyszłości będzie mieć coraz większe znaczenie. Usługa Smile jest właśnie taką rewolucją - pozwala każdemu e-sprzedawcy, korzystającemu z platformy IdoSell, zarządzać efektywnie opcjami dostaw i zwiększać dzięki temu swoje obroty - podkreśla Rafał Brzoska, prezes InPostu.

Które e-sklepy zaoferują darmową dostawę do Paczkomatów?

IdoSell oferuje sklepom internetowym w modelu SaaS platformę wspierającą sprzedaż m.in. poprzez opcje takie jak odroczone płatności PayPo oraz integracje z czołowymi marketplace’ami, m.in. Amazonem.

Z platformy IdoSell korzystają m.in. e-sklepy eZebra, Humbi, Ministerstwo Dobrego Mydła, Minti Shop, Zoo Art, Paese, Foods by Ann, Sylwia Majdan, Cardio Bunny czy Sugarfree. W komunikacie nie wskazano na razie, które z nich wprowadzą od kwietnia darmową dostawę do Paczkomatów.

W ub.r. liczba transakcji w sklepach internetowych obsługiwanych przez IdoSell zwiększyła się o 51 proc., a łączna wartość sprzedaży (GMV) - o 56,7 proc.

Dostawy do Paczkomatów z Allegro i Amazona

InPost od wielu lat realizuje, poprzez Paczkomaty i swoich kurierów, dostawy zakupów z Allegro. We wrześniu ub.r. przedłużono umowę o siedem lat.

Od jesieni 2018 roku Allegro oferuje usługę subskrypcyjną Smart!, w ramach której za opłatę miesięczną można korzystać z nielimitowanych dostaw zakupów o określonej wartości (minimum 40 zł od jednego sprzedawcy przy doręczeniu do Paczkomatu lub punktu odbioru, minimum 80 zł przy dostawie kurierskiej). Od 8 kwietnia w Allegro Smart! będą dostępne dostawy do Polski zakupów od sprzedawców z Czech i Niemiec.

Niedawno InPost podpisał 5-letnią umowę na dostawy (do Paczkomatów i przez kurierów) zakupów z Amazona, który z początkiem marca br. uruchomił w Polsce pełną wersję swojej platformy.

W ub.r. InPost mocno zwiększył tempo rozbudowy sieci Paczkomatów. W listopadzie 2019 roku w całym kraju było 6 tys. takich maszyn, pod koniec października ub.r. - już 9 tys., a w pierwszej połowie lutego br. uruchomiono automat nr 11 tys. Do końca br. firma chce stawiać po 100 maszyn tygodniowo.

InPost dostarczył w ub.r. w Polsce 308 mln paczek, o 114 proc. więcej niż rok wcześniej. Liczba dostaw przez sieć Paczkomatów poszła w górę ze 103 do 247 mln, a dostaw do domów odbiorców - z 40 do 61 mln.

Przychody firmy zwiększyły się o 104 proc. do 2,53 mld zł, z czego te w Polsce - z 1,24 do 2,51 mld zł. InPost osiągnął 994 mln zł operacyjnego zysku EBITDA, wobec 350 mln zł w 2019 roku.

W zeszłym tygodniu InPost złożył ofertę kupna za 565 mln euro (czyli ok. 2,6 mld zł) francuskiego operatora logistycznego Mondial Relay. - Co najprawdopodobniej jest największą inwestycją zagraniczną prywatnej polskiej firmy - podkreślił Rafał Brzoska.

Autor:tw

KOMENTARZE(16)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas