Internet2022-07-13
17

InPost uruchamia nowy typ Paczkomatów. Nie trzeba wpisywać kodu przesyłki

fot. materiały prasowe InPostufot. materiały prasowe InPostu

W Warszawie i Krakowie stanęły pierwsze Appkomaty - nowy model Paczkomatów, w którym można nadawać i odbierać przesyłki jedynie przy użyciu aplikacji InPost Mobile. Firma podkreśla, że nowe maszyny zużywają mniej prądu.

Appkomat w przeciwieństwie do klasycznego Paczkomatu nie ma dużego ekranu i jest zbudowany z mniejszej liczby komponentów. InPost podkreśla, że dzięki temu maszyna zużywa dużo mniej prądu. W przyszłości część nowych maszyn będzie wyposażana w panele fotowoltaiczne i czujniki pozwalające sprawdzić stan powietrza w okolicy.

- Działania na rzecz poprawy środowiska to jeden z kluczowych filarów działalności InPostu i jego strategii ESG. Zawsze staramy się znaleźć rozwiązania, które nie tylko usprawnią czy unowocześnią nasze usługi, ale  realnie przyczynią się do poprawy i obniżenia negatywnego wpływu działalności człowieka na naszą planetę. Jestem pewien, że tak jak wcześniejsze nasze urządzenia, tak nowo zaprojektowany Appkomat InPost stanie się wzorem wskazującym kierunek rozwoju dla procesów logistycznych w e-commerce w XXI wieku - komentuje Rafał Brzoska, założyciel i prezes InPostu.

Nowy Paczkomat obsługiwany wyłącznie w aplikacji mobilnej

W Appkomacie można nadawać i odbierać przesyłki z użyciem nowej wersji aplikacji InPost Mobile. Nie trzeba wpisywać na ekranie numeru telefonu ani kodu przesyłki, wystarczy kliknąć w aplikacji.

- Pierwsze maszyny rozlokowane właśnie w Krakowie i Warszawie - nowy standard w naszej ekspansji - już nie tylko w Polsce - podkreślił Rafał Brzoska na Twitterze.

W czerwcu br. z aplikacji InPost skorzystało 9,48 mln internautów, każdy spędził w niej średnio 6 minut i 36 sekund (według badania Mediapanel).

W komunikacie InPostu nie podano, ile Appkomatów i gdzie dokładnie już uruchomiono ani ile ma zostać zainstalowanych w najbliższym okresie.

InPost ma w Polsce ponad 17 tys. Paczkomatów

W pierwszym kwartale br. InPost osiągnął wzrost przychodów o 94,4 proc. do 1,5 mld euro (a bez uwzględnienia kupna Mondial Relay o 19 proc.) i spadek zysku netto z 93,8 do 68,8 mln euro. W Polsce na koniec marca miał 17 357 Paczkomatów.

Wiosną InPost dwukrotnie podwyższył ceny dostaw dla swoich bezpośrednich klientów detalicznych i biznesowych. Założyciel i szef firmy Rafał Brzoska zapowiedział na listopad dwucyfrową podwyżkę kosztów dostaw zakupów z Allegro.

- Podwyżka nastąpi w listopadzie, zgodnie z formułą, która była wynegocjowana dwa lata temu. Przypomnę, że przez dwa lata, również jako element tego 7-letniego kontraktu, Allegro, mimo że cała reszta rynku miała wzrost cen, unikało tej podwyżki - stwierdził Brzoska.

InPost jest partnerem logistycznym Allegro od wielu lat, m.in. w ramach usługi Allegro Smart!, jesienią 2020 roku umowę przedłużono o 7 lat. Firma realizuje też dostawy zakupów z wielu innych platform e-commerce, m.in. Amazona (w Polsce pojawił się w pełni w marcu ub.r., a usługę Prime uruchomił w październiku) i Aliexpress.

Na początku br. InPost podpisał umowę na pięć lat dotyczącą dostaw zakupów w ośmiu krajach z platformy odzieżowej Vinted oraz umowę, też na pięć lat, z platformą ogłoszeniową OLX w sprawie dostawy zakupów w ramach usługi Przesyłki OLX.

Zaczął też współpracę w Polsce z czeską platformą Packeta oferującą usługi logistyczne dla sklepów internetowych.

Autor:tw

Więcej informacji:Paczkomat, InPost, InPost Mobile

KOMENTARZE(17)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas