Reklama2020-04-02
12

Orlen z Robertem Kubicą reklamuje „tanie tankowanie dla wszystkich, którzy nie mogą pozostać w domu” (wideo)

Robert Kubica w reklamie OrlenuRobert Kubica w reklamie Orlenu

PKN Orlen zaczął wizerunkową kampanię reklamową pod hasłem „#TanieTankowanie”. Reklamy, w których występuje Robert Kubica, nawiązują do epidemii koronawirusa.

Bohaterami kampanii są pracownicy służb państwowych: strażacy, policjanci, lekarze i kierowcy karetek, a także inne osoby muszące obecnie pracować, m.in. kurierzy i inni pracownicy firm przesyłkowych oraz kierowcy zawodowi.

- Dla wszystkich, którzy nie mogą pozostać w domu, mamy tanie tankowanie na stacjach Orlen - podkreśla lektor spotu.

W reklamie pojawia się Robert Kubica, którego od półtora roku wspiera Orlen. Na początku br. firma została sponsorem tytularnym zespołu, w którym Kubica będzie startował w tegorocznym sezonie wyścigów samochodowych DTM.

 

Orlen wspiera walkę z epidemią

We wtorek PKN Orlen poinformował, że kupił 7 milionów maseczek ochronnych, z czego pierwsza partia 1,6 mln sztuk zostanie przekazana Agencji Rezerw Materiałowych i fundacji. Ponadto należąca do koncernu fundacja zwiększy wsparcie na rzecz walki z epidemią o dodatkowe 60 mln zł.

W drugiej połowie marca Orlen zaczął produkować płyn do dezynfekcji, który trafił m.in. do sprzedaży na stacjach firmy.

Od początku zeszłego tygodnia na tych stacjach poza kolejnością są obsługiwani pracownicy pogotowia ratunkowego, policji, straży pożarnej, straży miejskiej, wojska, straży granicznej oraz Inspekcji Transportu Drogowego, ponadto mogą zamówić za darmo wybrany gorący napój.

Na stacjach wprowadzono dodatkowe zabezpieczenia epidemiczne. Przy kasach i na wejściu do większości stacji dostępny jest płyn do dezynfekcji rąk. Na niemal wszystkich stacjach zamontowano bariery z pleksi oddzielające pracowników od klientów. Tankowanie paliwa przez klientów odbywa się w jednorazowych rękawiczkach, co nadzoruje pracownik stacji. Jeśli klient nie użyje jednorazowych rękawiczek, pistolet dystrybutora jest dezynfekowany przez pracownika. Pracownicy obsługujący klientów są wyposażeni w jednorazowe rękawiczki.

Ponadto zamknięto punkty restauracyjne na stacjach. Strefy gastronomiczne z m.in. hot dogami, kanapkami, burgerami nadal działają, ale klienci nie mogą jeść kupionych przekąsek w budynkach stacji.

Paliwo tanieje dzięki spadkowi cen ropy

W pierwszej połowie marca mocno spadła cena ropy naftowej, po tym jak kraje z kartelu OPEC+ zerwały rozmowy z Rosją, a Arabia Saudyjska zapowiedziała, że od kwietnia będzie sprzedawać 12,3 mln baryłek dziennie w dużo niższej cenie niż obecnie.

W efekcie cena baryłki ropy Brent na nowojorskiej giełdzie zmalała z ponad 50 dolarów poniżej 30 dolarów. Jeszcze na początku stycznia br. kurs wynosił prawie 70 dolarów, a obecnie cena jest najniższa od ponad 15 lat.

Orlen w połowie marca podkreślił w komunikacie, że od początku br. na jego stacjach własnych ceny benzyny 95 i diesla systematycznie maleją, obniżki wyniosły średnio ok. 46 groszy na litrze benzyny 95 i 60 groszy na litrze ON.

- PKN Orlen to polska firma, której działania wpływają bezpośrednio na rozwój krajowej gospodarki i Polaków. Podjęliśmy decyzję o zmniejszeniu cen paliw, tak aby Polacy, którzy muszą w tym trudnym czasie przemieszczać się, korzystali z własnych samochodów, zamiast komunikacji zbiorowej. Natomiast zachęcamy wszystkich, którzy mają taką możliwość, do pozostania w domu - stwierdził Daniel Obajtek, prezes Orlenu. - Wykorzystujemy wszystkie możliwości, aby oferować naszym klientom  jak najbardziej atrakcyjne ceny. Jest to możliwe dzięki optymalizacji produkcji, dywersyfikacji źródeł dostaw oraz spadku cen baryłki ropy naftowej - dodał.

W ub.r. grupa kapitałowa PKN Orlen zanotowała wzrost przychodów sprzedażowych ze 109,71 do 111,2 mld zł oraz spadek zysku netto z 5,6 do 4,49 mld zł. Na koniec roku miała 2 836 stacji paliwowych i 2 145 punktów Stop Cafe i Star Connect.

Poprzednia kampania Orlenu, też z udziałem Roberta Kubicy, ruszyła w lutym pod hasłem „#DobryKierowca”. Akcja miała charakter edukacyjny, informowała o niedawnych zmianach w przepisach ruchu drogowego. Natomiast jesienią ub.r. Kubica reklamował oleje Platinum, marki własnej Orlenu.

Za obsługę komunikacji marketingowej PKN Orlen odpowiadają agencja Red8 Advertising (kreacja) oraz dom mediowy Starcom (planowanie i zakup mediów).

Orlen wspólnie z PZU uruchamiają własną agencję mediową Sigma Bis, która ma obsługiwać także zewnętrznych klientów.

Autor:tw

Więcej informacji:Robert Kubica, Orlen, paliwo, epidemia

KOMENTARZE(12)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas