Druga edycja “Pamiętników z wakacji” dała Polsatowi drugie miejsce w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów, ale pierwsze w grupie 16-49. Miała ona gorszą oglądalność niż pierwsza seria nadawana jesienią ub.r., chociaż zarobiła więcej z reklam.
Z danych Nielsen Audience Measurement przygotowanych na zlecenie portaly Wirtualnemedia.pl wynika, że oglądalność drugiego sezonu paradokumentalnego formatu (emisja w soboty i niedziele o 17.45) wyniosła 1,92 mln widzów, co dało stacji 16,33 proc. udziału w grupie 4+ i 20,79 proc. w komercyjnej 16-49. Dla porównania, pierwsza edycja, nadawana w październiku i listopadzie ub.r., miała widownię na poziomie 2,28 mln osób, a jej udział w rynku wynosił odpowiednio 17,56 proc. i 20,17 proc.
Najwięcej widzów w drugim sezonie miał odcinek z 11 marca br., który obejrzało 2,61 mln osób. Z kolei odcinek z „mięsnym jeżem”, potrawą przygotowaną przez jedną z bohaterek programu, która stała się internetowym „memem”, śledziło 2,21 mln widzów (nadano go 18 marca br.).
W czasie nadawania “Pamiętników” Polsat w grupie 4+ zajął drugie miejsce za TVP1, nadającą w tym czasie teleturniej “Jaka to melodia?”, programy kabaretowe, powtórki “Komisarza Alexa” i „Ojca Mateusza”, co dawało jej 20,23 proc. udziału. Za Polsatem uplasowały się: TVP2 (głównie “Panorama”; “Sport”, “Pogoda”; 14,70 proc.) i TVN (m.in. “Julia”, “Kuchenne rewolucje”, “Milion w minutę”; 11,02 proc.). W grupie komercyjnej 16-49 Polsat zajął jednak pierwsze miejsce przed Jedynką i TVN.
Wpływy reklamowe z 16 odcinków drugiego sezonu formatu wyniosły 16,2 mln zł i były o 2,6 mln zł wyższe niż przychody reklamowe pierwszej serii.
Top odcinków “Pamiętników z wakacji”
Oglądalność serialu na tle konkurencji