Reklama2021-06-21
10

Marki na odległość wsparły warszawską Paradę Równości

W sobotę 19 czerwca ulicami Warszawy przeszła Parada Równości. Ze względu na ograniczenia w organizacji wydarzeń publicznych, organizatorzy zrezygnowali z platform, na których prezentowały się marki. Niektóre firmy jednak wsparły Paradę na inne sposoby.

W miniony weekend w Warszawie odbyła się Parada Równości - event skierowany do społeczności LGBT i wszystkich jej sojuszników, promujący idee wolności, równości i tolerancji. Za organizację odpowiadają m.in. Lambada Warszawa, Fundacja Trans-Fuzja, Miłość Nie Wyklucza, Miasto Jest Nasze i Kampania Przeciw Homofobii. Marsz wyruszył o 15:00 spod Pałacu Kultury i Nauki.

Uczestnicy, ze względu na pandemię, proszeni byli o zakładanie maseczek i trzymanie bezpiecznego dystansu. Trasa Parady: ul. Marszałkowska (w stronę Mokotowa), Metro Politechnika, ul. Batorego, finał na Polu Mokotowskim.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Post udostępniony przez Parada Równości (@paradarownosci)

 

Już po raz drugi patronatem wydarzenie objął prezydent Warszawy Rafał Trzaskowski. Polityk wziął także udział w wydarzeniu.

Marki nieobecne na Paradzie Równości

W 2019 roku, kiedy odbyła się ostatnia Parada Równości (w 2020 wydarzenie odwołano ze względu na Covid-19), na specjalnych platformach prezentowało się wiele marek, głównie działających globalnie. Swoją reprezentację na Paradzie miały m.in. Netflix, Google, IBM, Microsoft Polska, BNP Paribas, Nielsen, MTV. Jednak w tym roku marki mocno ograniczają swoją obecność na evencie.

- W tym roku ze względu na sytuację związaną z Covidem nie będziemy uczestniczyć jako firma w Marszu Równości - mówiła nam kilka dni temu Anna Klimczuk, szefowa komunikacji Microsoft Polska. - W Microsoft temat włączenia i różnorodności jest jednym z najwyższych priorytetów. Świętujemy miesiąc dumy LGBTQ+ wewnątrz organizacji poprzez różne aktywności - spotkania, warsztaty, quizy i konkursy - dodaje ekspertka.

Bank BNP Paribas zamiast w Warszawie, pojawi się na Marszu Równości w Poznaniu. - W tym roku informacja o organizacji marszu w Warszawie wpłynęła późno i dlatego jako marka zdecydowaliśmy się wesprzeć działania organizowane w Poznaniu, które rozpoczną się już 26 czerwca  i potrwają do 4 lipca, a sam Marsz Równości odbędzie się w przedostatni dzień wydarzeń.  Jak zawsze przewidujemy szereg naszych działań marketingowych w ramach wydarzeń w Poznaniu, ale jeszcze jest za wcześnie na szczegóły - komentuje dla Wirtualnemedia.pl Izabela Tworzydło, dyrektor departamentu komunikacji korporacyjnej i rzecznik prasowy Banku BNP Paribas.

Google, obecny na Paradach Równości od wielu lat, w tym roku zrezygnował z reprezentacji.

- Pracownicy Google w Polsce od 2010 roku uczestniczą w wydarzeniach związanych z Paradą Równości, m.in. organizując własną platformę. Niestety w tym roku, podobnie jak w ubiegłym - w związku z ograniczeniami epidemicznymi - nie będzie to możliwe - czytamy w komunikacie biura prasowego firmy, przesłanego portalowi Wirtualnemedia.pl.

Pracownicy Grupy Discovery w Polsce mogą uczestniczyć w marszach równości w charakterze prywatnym. - Zgodnie z Kodeksem Etyki Discovery pracownicy spółki mogą uczestniczyć w ruchach społecznych oraz wydarzeniach o charakterze politycznym, przy czym w takich sytuacjach reprezentują oni wyłącznie swoje osobiste poglądy - informuje nas biuro prasowe TVN Grupa Discovery.

Firmy wspierają Marsz Równości

Brak bezpośredniej obecności reprezentacji marek nie oznacza, ze całkowicie wycofują się one ze wspierania wydarzenia. Tak robi np. Netflix - choć streamingowy gigant nie ma swojej platformy na Paradzie, to w swojej czerwcowej komunikacji mocno skupia się na tematyce równości i osób LGBT.

"Nie da się napisać PEŁNEJ historii bez LGBTQIA+" to hasło kampanii Netfliksa, obejmującej m.in. nośniki zewnętrzne, działania w internecie i influencer relations. Serwis wysłał specjalny upominek grupie dziennikarzy i influencerów, który to przypomina o trwającym Miesiącu Dumy osób LGBT.

Paradę Równości w Warszawie mediowo wspiera Agora. 19 czerwca - w dniu warszawskiej Parady Równości - rozpoczęła się kampania społeczna realizowana wspólnie przez Gazeta.pl, Wyborcza.pl, „Gazetę Wyborczą", TOK FM i tokfm.pl, stowarzyszenie Miłość Nie Wyklucza oraz agencję MullenLowe Warsaw (pomysłodawca akcji). Idea kreatywna kampanii i główny przekaz opierają się na „wykluczeniu" liter: L, G, B i T z tekstów na portalach i w serwisach internetowych, na pierwszych stronach gazet oraz w mediach społecznościowych. Twórcy akcji chcą w ten sposób pokazać, że „Bez LGBT+ nie ma Polski". 

"Wyborcza" i Wyborcza.pl 19 czerwca. obszernie relacjonowały paradę w Warszawie, a na łamach wydań pojawiły się publikacje dotyczące społeczności LGBT+. Tematy te obecne były również w działaniach „Wysokich Obcasów".

W portalu Gazeta.pl pojawił się też szereg tekstów o sytuacji osób niehereteronormatywnych w Polsce oraz o tym, jak można tę społeczność wspierać - w dniu parady, w miesiącu dumy i na co dzień. O paradzie oraz o tematyce równościowej i prawach osób LGBT będzie można również usłyszeć w Radiu TOK FM.

Platforma dostawcza Glovo w dniu Parady Równości oferowała użytkownikom darmową dostawę, a jednocześnie przekazuje darowiznę na rzecz organizacji Human Rights Watch, walczącej z dyskryminacją na świecie w ramach programu dobroczynnego Glovo Care. Każdy użytkownik, który zamówi dania ze swojej ulubionej warszawskiej restauracji 19 czerwca 2021 nie zapłaci za ich dostawę. Całą kwotę pokryje Glovo, a ponadto suma zebrana w tygodniu od 7 do 13 czerwca zostanie przekazana na rzecz Human Rights Watch.

Autor:Justyna Dąbrowska-Cydzik

KOMENTARZE(10)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas