Prasa2016-06-30
5

„Parkiet” z największym spadkiem sprzedaży kioskowej. „Gazeta Polska Codziennie” zyskała najwięcej

W kwietniu br. liderem pod względem średniej sprzedaży w kioskach był „Fakt”. Większość dzienników zanotowało spadki, a najwięcej stracił „Parkiet”. Na czele wzrostów znalazła się z kolei „Gazeta Polska Codziennie”.

Z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl wynika, że w samych kioskach i salonikach prasowych w kwietniu 2016 roku „Fakt” (Ringier Axel Springer Polska) sprzedawał się średnio w liczbie 280 058 egz. W porównaniu do kwietnia 2015 roku średnia sprzedaż egzemplarzowa tego dziennika zmniejszyła się o 13,94 proc. W tym kanale dystrybucji rozchodziło się 98,83 proc. sprzedawanych egzemplarzy „Faktu”.

>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki

Drugi był „Super Express” (ZPR Media) ze średnim wynikiem na poziomie 144 477 egz., notując spadek o 4,41 proc. Sprzedaż kioskowa tej gazety stanowiła 99,41 proc. sprzedaży ogółem „SE”, co było najwyższym wynikiem w zestawieniu.

Ostatnia pozycja podium należała do „Gazety Wyborczej” (Agora), której średnia sprzedaż egzemplarzowa wydań drukowanych zmalała w ciągu roku o 6,98 proc. i wyniosła 105 864 egz. Udział sprzedaży kioskowej „GW” w sprzedaży ogółem wyniósł 69,52 proc.

Największym wzrostem średniej sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych pochwalić się mogła „Gazeta Polska Codziennie” (Forum), której średni wynik poszedł do góry o 11,27 proc. do 20 004 egz. Tytuł ten zajął miejsce piąte.

##NEWS http://wirtualnemedia.pl/m/artykul/rzeczpospolita-i-echo-dnia-liderami-sprzedazy-e-wydan-gazet-codziennych-raport ##

Ostatnią lokatę zajęła „Gazeta Giełdy Parkiet” (Gremi Business Communication), która odnotowała największą stratę w zestawieniu. Jej wynik zmalał o 19,96 proc. do 1 111 egz.

Zobacz tabelę

Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Sprzedaż egzemplarzowa wydań drukowanych to sprzedaż tytułu prasowego w kioskach i salonikach prasowych i innych punktach, gdzie można nabyć prasę.

Autor:Michał Kurdupski

KOMENTARZE(5)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas