Prasa2010-01-20
1

"Party" liderem, a "Show" traci najwięcej

Liderem sprzedaży w segmencie pism people było w październiku ub. r. "Party", największy spadek zanotowało "Show", a wzrost - "Viva!". Wśród tygodników yellow bez zmian króluje "Życie na Gorąco", a tracą wszystkie tytuły poza "Twoim Imperium".

W październiku ub.r. średnia sprzedaż ogółem dwutygodnika "Party. Życie Gwiazd" (Edipresse Polska) wyniosła 502 585 egz., czyli była o 3,8 proc. niższa niż w w październiku 2008 roku - pokazują dane Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl.

Na drugim miejscu w segmencie people znalazł się dwutygodnik "Show" Wydawnictwa Bauer, którego dystans do konkurencyjnego "Party" zwiększył się znacząco. Sprzedaż ogółem tego pisma wyniosła bowiem 398 596 egz.  i była aż o 20,2 proc. niższa niż w październiku 2008 roku, który był drugim miesiącem ukazywania się "Show" na rynku (magazyn kosztował wtedy jednak 1,50 zł, a rok później - 1,99 zł).

Trzecią pozycję zajęła "Viva!" (Edipresse Polska), które zanotowała wzrost sprzedaży o 17,5 proc. i w październiku 2009 roku sprzedała się w ilości 224 676 egz.

Czwarty był jedyny w zestawieniu tygodnik, czyli "Gala" (G+J Polska) ze średnią sprzedażą ogółem na poziomie 106 303 egz. i wzrostem wynoszącym 3,9 proc. 

Zobacz tabelę


Porównując dane miesiąc do miesiąca, widać, że spadki sprzedaży zanotowały wszystkie magazyny z segmentu people, a największy z nich dotknął "Vivę!". 

Zobacz tabelę

* - wszystkie prezentowane w zestawieniu tytułów people magazyny to dwutygodniki z wyjątkiem "Gali", która jest tygodnikiem.

W segmencie pism yellow spadki sprzedaży dotknęły czterech z pięciu tytułów (wszystkie wydaje Wydawnictwo Bauer). Niezmienny lider kategorii - tygodnik "Życie na Gorąco" - sprzedał się w październiku ub. r. w ilości wynoszącej 651 401 egz., czyli o 1,3 proc. niższej niż rok wcześniej.

Drugą lokatę zajął tygodnik "Twoje Imperium", który miał w październiku 2009 roku sprzedaż ogółem na poziomie 343 571 egz. i jako jedyny zanotował wzrost - o 5,7 proc..

Tradycyjnie najwięcej straciła zajmująca trzecie miejsce "Rewia", której sprzedaż spadła o 12,3 proc. do 261 330 egz. 

Zobacz tabelę


Porównując dane z października ub.r. do danych z poprzedniego miesiąca widać, że spadła sprzedaż wszystkich tygodników yellow. Najwięcej straciło "Na Żywo", którego sprzedaż poszła w dół o 14 proc. 

Zobacz tabelę


 

Autor:Patryk Pallus / pp

Więcej informacji:Party, Show, Gala, Show, zkdp

KOMENTARZE(1)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas