Internetowe Radio 357 przekroczyło kwotę 615 tys. złotych miesięcznego wsparcia od patronów. To kolejny cel zbiórki, jaki udało się osiągnąć, pieniądze mają częściowo zostać przeznaczone na promocję i marketing.
Stacja Radio 357 działająca w internecie od stycznia br. w niedzielę osiągnęła kolejny próg zbiórki - 615 tys. zł. Taką kwotę gotowych jest wpłacać co miesiąc łącznie ponad 28 tys. osób.
Zespół radia poinformował na stronie zbiórki w serwisie Patronite.pl, że część tej kwoty przeznaczy na promocję i marketing. - Co pozwoli nam dotrzeć do wielu nowych słuchaczy, którzy być może jeszcze nie wiedzą o istnieniu Radia 357 i nie są patronami. Im większy zasięg radia, tym lepiej dla wszystkich (również dla państwa). Po drugie, uruchomimy sklep z gadżetami, w którym będzie można nabyć redakcyjne kubki, koszulki czy plakaty. Proszą nas o to państwo nieustannie - czytamy na stronie zbiórki.
Redakcja deklaruje także, że „jeśli przepisy i sytuacja pandemiczna na to pozwoli, niektóre audycje będą nadawane z terenu, spoza studia”.
- Wpłat od patronów regularnie przybywa, co nas bardzo cieszy i motywuje. Co 3 miesiące część osób odnawia subskrypcje opłacane w trybie kwartalnym - wtedy staramy się o tym mocniej przypominać. Tak było też na początku kwietnia. To dość liczne grupy, które wchodziły w patronat na samym początku zbiórki lub w momencie startu nadawania. Bez wątpienia osób, które zdecydowały się wesprzeć Radio 357 przybywa teraz również ze względu na podcasty. Są one kolejnym, mocnym elementem w ofercie radia. Dają wygodę, swobodę i przez to są zachętą do zostania patronem nie tylko na zasadzie wsparcia z sympatii dla projektu. Jest tu konkretna wartość dodana dla słuchaczy. Podcasty przyciągają także nowych użytkowników, którzy szukają dobrych treści, ale wolą słuchać "na żądanie" - stwierdza w komentarzu dla Wirtualnemedia.pl Paweł Sołtys, prezes spółki zarządzającej Radiem 357.
- Konsekwentnie realizujemy zapowiadany plan, wkrótce ogłosimy kolejne etapy rozwoju i nowy próg zbiórki. Najpierw opowiemy o nich patronom, którzy o takich rzeczach dowiadują się zawsze jako pierwsi. Radio "na żywo" jest dostępne dla wszystkich bezpłatnie i tak zostanie - zapowiada.
Platforma podcastowa i nowe studio
W ubiegłym tygodniu Radio 357 uruchomiło zapowiadaną od czasu startu stacji platformę podcastową. Dostępna jest dla patronów, podcasty tworzy 40-osobowy zespół radia. Dostępnych jest już 1000 godzin i 700 audycji, codziennie będzie dodawanych ok. 20 nowych programów.
Z kolei na początku kwietnia br. Radio 357 uruchomiło nadawanie z nowego, głównego studia. Prace nad jego wyposażeniem i uruchomieniem trwały kilka miesięcy, a dotychczasowe pomieszczenie będzie zapasowym. Za koncepcję studia odpowiada dziennikarz Michał Gąsiorowski, a za projekt wnętrza - Iza Szewc.
Radia 357 można słuchać bezpłatnie przez aplikację (Android i iOS), stronę internetową, agregatory stacji internetowych (m.in. OpenFM, WP Pilot, Patronite Audio, TuneIn, Replaio, MyTuner, MediaU).