Reklama2013-07-17
12

Paulina Włodarska-Grodzińska: Polski rynek spożywczy jest niezwykle konkurencyjny

Paulina Włodarska-GrodzińskaPaulina Włodarska-Grodzińska

- Pod kątem wydatków reklamowych na naszym rynku spożywczym wyraźnie rysuje się podział na: polskie i zagraniczne firmy - mówi nam Paulina Włodarska-Grodzińska, dyrektor marketingu firmy FoodCare, która napojem Black chce podbić rynek amerykański.

- Najwięksi gracze - głównie międzynarodowe koncerny - wydają ogromne kwoty na reklamę, w większości stawiając na ilość komunikatów, a nie ich jakość. W efekcie konsumenci są z każdej strony „zasypywani” przekazami reklamowymi. Wydawałoby się, że polscy producenci nie mają szans na tak konkurencyjnym rynku, przy tak wysokich barierach wejścia. Jednak sytuacja zmienia się na lepsze - uważa Włodarska-Grodzińska.

- W wielu kategoriach coraz większe sukcesy odnoszą polskie brandy. Doskonałym przykładem jest rynek płatków śniadaniowych, który był zdominowany przez zagraniczny koncern Nestlé. A jednak Fitella - nie ceną, a innowacyjnym konceptem małych saszetek - „zrewolucjonizowała” rynek musli w Polsce. Przykłady można mnożyć, przytaczając chociażby historie Frugo czy Black. Pokazują one, że odważne, innowacyjne działania mają szansę na sukces, nawet przy znacznie mniejszych nakładach na reklamę i działalności w największych i najbardziej nasyconych kategoriach - podkreśla szefowa marketingu FoodCare.

- Rynek spożywczy jest niezwykle konkurencyjny. Zdecydowanie dominują na nim silni gracze, którzy systematycznie zwiększają swoją przewagę wobec mniejszych konkurentów. Będąc jednym z największych producentów branży spożywczej, widzimy ogromny potencjał wzrostu w Polsce. Stale budujemy pozycję naszych marek, wzbogacamy ich portfolio, rozszerzamy zasięg, wspieramy niebanalnymi akcjami marketingowymi. W efekcie nasze brandy zyskują sympatię kolejnych pokoleń konsumentów. Nieustannie wchodzimy także w nowe segmenty - mówi Włodarska-Grodzińska.

Z Pauliną Włodarską-Grodzińską, dyrektor marketingu FoodCare, rozmawiamy o promocji w sektorze FMCG - cały wywiad na drugiej stronie artykułu.

Autor:Krzysztof Lisowski

KOMENTARZE(12)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas