Liderem sprzedaży w segmencie pism komputerowych i o grach komputerowych w marcu br. nadal był „PC Format”. Najwięcej zyskał „Komputer Świat”, a największy spadek zanotował „Chip”.
Sprzedaż ogółem „PC Formatu” (Wydawnictw Bauer) w marcu br. wyniosła 86 302 egz., czyli o 6,02 proc. więcej niż rok wcześniej - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez Wirtualnemedia.pl. Magazyn ten w lutym br. obniżył cenę z 7,99 zł do 4,99 zł (dowiedz się więcej).
Drugie miejsce zajął poświęcony grom komputerowym miesięcznik „CD Action” (Wydawnictwo Bauer) który miał w marcu br. sprzedaż ogółem wynoszącą 77 835 egz. po wzroście o 7,16 proc.
Podium zamyka “Komputer Świat” (Ringier Axel Springer Polska) z wynikiem na poziomie 45 637 egz. po wzroście o 10,79 proc. (jest to największy wzrost w segmencie pism komputerowych i o grach komputerowych w marcu br.). Tytuł ten od stycznia br. ukazuje się jako miesięcznik, wcześniej był dwutygodnikiem. Jego cena wzrosła z 6,50 zł do 8,90 zł (więcej na ten temat).
Z kolei największy spadek zanotował zajmujący ostatnie, piąte miejsce miesięcznik „Chip” (Grupa Burda). Jego sprzedaż ogółem br. zmalała aż o 25,14 proc. do 22 924 egz.
Zobacz tabelę
W marcu br. w porównaniu do lutego br. najwięcej zyskał także “Komputer Świat” - 3,30 proc., a najwięcej stracił tutaj jednak „PC Format” - aż 30,44 proc.