Reklama2008-11-19
0

Pepsi rezygnuje z usług BBDO

Po 48 latach współpracy jeden z najdłuższych związków w branżyreklamowej dobiega końca.

PepsiCo postanowiło zrezygnować z usług agencji BBDO Worldwide,która od 1960 roku przygotowywała kampanie promujące na rynkuamerykańskim flagowy napój firmy Pepsi-Cola, jak również Diet Pepsi- informuje serwis Brandweek.

Z danych firmy badawczej Nielsen Monitor-Plus wynika, że wubiegłym roku wydatki na promocje obu napojów w najważniejszychmediach wyniosły 90 milionów dolarów, z czego 60 milionów dolarówprzeznaczonych zostało na reklamy Pepsi-Coli. Teraz budżet tenpowędruje do agencji TBWA\Chiat\Day, która podobnie jak BBDO należydo koncernu Omnicom Group.

Obie agencje rywalizowały ze sobą w przetargu na budżet Pepsi,prezentując swoje finałowe prezentacje w ostatnich dwóch tygodniachw głównej siedzibie firmy w Purchase w stanie Nowy Jork.

BBDO wciąż będzie odpowiedzialna za oceanem za inne marki firmytakie jak Pepsi Max, Mountain Dew, Aquafina, Sierra Mist i AMPEnergy. Natomiast poza USA agencja nadal będzie przygotowywaćkampanie promujące markę Pepsi-Cola.

Autor:km - źródło: Brandweek

Więcej informacji:Pepsi. BBDO, PepsiCo

KOMENTARZE(0)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas