Internet2013-06-10
3

Pewex.pl - rusza nowy serwis twórcy JoeMonster i Demotywatorów

Startuje serwis Pewex.pl, założony i prowadzony przez Sebastiana Leśniaka, wcześniej przez wiele lat związanego z Wirtualną Polską, oraz Mariusza Składanowskiego, twórcę m.in. JoeMonster i Demotywatorów. Docelowo nowa witryna ma działać jako e-sklep.

Pewex.pl jest skierowany do wszystkich osób interesujących się popkulturą i obyczajowością Polski w latach 60., 70. i 80. XX wieku. Serwis ma strukturę podobną do Demotywatorów: materiały na stronie głównej prezentowane są na pionowej osi, według czasu dodania. Użytkownik może także skorzystać z Wehikułu Czasu, gdzie zdjęcia i filmy przypisane są do konkretnych dziesięcioleci lub kategorii takich jak: Smaki PRL-u, Moda i Uroda, Dzieciństwo i Szkoła, Postacie i Osobliwości, Motoryzacja, Powiew Zachodu i wielu innych. Natomiast w dziale TV prezentowane są fragmenty kultowych seriali i filmów minionej epoki, kreskówki i bajki oraz teledyski, a w dziale Salon Gier odświeżane są stare gry wideo.

W wakacje na Pewex.pl mają pojawić się opcje e-commerce. W asortymencie znajdą się produkty unikatowe i luksusowe, powiązane w pewien sposób z czasami PRL. Natomiast w przyszłym roku mają zostać otworzone pierwsze stacjonarne sklepy Pewex.

Właścicielami i szefami Pewex.pl są Sebastian Leśniak, który ma 80 proc. udziałów serwisu, oraz Mariusz Składanowski (założyciel i prezes Monster Media Group, do której należą m.in. Demotywatory.pl i JoeMonster.org), właściciel pozostałych 20 proc. udziałów. Leśniak w latach 2000-2011 pracował w Wirtualnej Polsce, m.in. jako kierownik działu e-commerce, a do dwóch lat jest udziałowcem i wiceprezesem Monster Media Group odpowiedzialnym za marketing i sprzedaż. W Pewex.pl pracuje również Marek Ziemkowski, były członek rady nadzorczej Sklepu Wirtualnej Polski.

Pod marką Pewex od lat 70. do 90. działała sieć sklepów, w których dostępne były artykuły z Zachodniej Europy, za które płaciło się dolarami lub bonami. Pewex zbankrutował w latach 90., a 10 lat później wygasła ochrona jego znaku towarowego i Sebastian Leśniak zarejestrował go ponownie jako własny.

Na starcie Pewex.pl ma spore zaplecze marketingowe. Oprócz serwisów Mariusza Składanowskiego (w marcu br. Demotywatory.pl zanotowały 3,16 mln użytkowników i 162 mln odsłon, a JoeMonster.org -  1,27 mln użytkowników i 121 mln odsłon - zobacz szczegółowe wyniki Megapanelu PBI/Gemius) jest to facebookowy profil Pewex, który ma obecnie ponad 360 tys. fanów.

Autor:tw

Więcej informacji:Pewex.pl, Mariusz Składanowski

KOMENTARZE(3)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas