Prasa2012-11-02
5

Piano Media jak „New York Times”: będzie nowy system płatności

Spółka Piano Media nabyła od austriackiej firmy Novosense oprogramowanie umożliwiające identyfikację odbiorców w czasie rzeczywistym, niezależnie od tzw. przeglądarkowych ciasteczek. Umożliwi to wprowadzenie przez Piano nowego mierzalnego systemu płatności.

Ma to być system analogiczny do rozwiązania stosowanego przez amerykański dziennik „New York Times” - pozwoli on na płatny dostęp do treści z określonym limitem darmowych artykułów w miesiącu. Oprogramowanie Novosense, które uniemożliwi zresetowanie licznika czytanych artykułów przez użytkowników, zostało już integrowane z systemem Piano, a część pracowników Novosense dołączyło do zespołu rozwojowego Piano i pracuje nad wdrożeniem nowych rozwiązań.

- Wraz z tymi innowacyjnymi narzędziami analitycznymi możemy być jeszcze dokładniejsi przy podejmowaniu decyzji, która metoda monetyzacji treści jest najlepsza: czy korzystniejsze dla naszego klienta będzie zamykanie wybranych treści, określanie liczby artykułów dostępnych bez opłaty, czy może kombinacja obu tych systemów - mówi Tomas Bella, prezes Piano Media.

>>> Piano Media: wydawcy zadowoleni, powstanie agregat treści

Pierwsi wydawcy na Słowacji nowy mierzalny system płatności wprowadzą już w grudniu br. Na razie nie pojawi się on jednak w Polsce - W chwili obecnej nie prowadzimy rozmów na ten temat z żadnym z polskich wydawców, gdyż w pierwszej kolejności chcemy przetestować produkt na rynku słowackim - mówi nam Mirosław Kowalski, odpowiedzialny za PR w Piano Media.

Piano uruchomiło dotąd ogólnokrajowe systemy subskrypcji treści na Słowacji, w Polsce, i na Słowenii.

Autor:pp

KOMENTARZE(5)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas