Internet2020-10-12
3

Pierwszy raz zmalała wartość streamingu muzycznego. Liderem Spotify przed Apple Music

Globalny rynek streamingu muzyki w sieci ma za sobą pierwszy kwartalny spadek przychodu. Ponadto zwolniło tempo wzrostu płatnych subskrypcji - wynika z danych firmy analitycznej Counterpoint Research.

W II kwartale br. przychód ze streamingu muzyki online sięgnął 6,7 mld dolarów. To co prawda o 13 proc. więcej w ujęciu rocznym, ale o 2 proc. mniej niż we wcześniejszych trzech miesiącach.

To pierwsza taka sytuacja w historii rynku. Wcześniej kwartał po kwartale przychód zawsze wzrastał.

Liczba płatnych subskrypcji streamingowych serwisów muzycznych wzrosła rok do roku o 29 proc., czyli wolniej niż w II kwartale 2019 r. (+35 proc. r/r).

Analitycy Counterpoint Research wskazują, że na powyższe wyniki złożyły się przede wszystkim dwa czynniki. Pierwszy to fakt, że serwisy wprowadziły promocje polegające np. na darmowym dostępie przez kilka miesięcy, a także obniżyły ceny płatnych subskrypcji, aby zatrzymać użytkowników. Drugi to spowodowane przez pandemię koronawirusa ograniczenia zastosowane przez reklamodawców w zakresie nakładów na promocję w serwisach. Jedynie podcasty nieco zrekompensowały te spadki.

Spotify przed Apple Music

Biorąc pod uwagę liczbę aktywnych użytkowników miesięcznie, liderem rynku był w II kwartale Tencent Music (26 proc.), wyprzedzając Spotify (12 proc.) i YouTube Music (10 proc.).

Analizując jednak płatne subskrypcje, największy udział w rynku miał Spotify (34 proc.), przed Apple Music (21 proc.) i Amazon Music (15 proc.).

Autor:km

KOMENTARZE(3)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas