Internet2020-09-18
2

Pinterest ma 3,7 mln użytkowników w Polsce. Największa grupa to internauci w wieku 25-34 lata i kobiety

Platforma Pinterest ma obecnie w Polsce 3,7 milionów użytkowników miesięcznie – wynika z analiz firmy Open Mobi. Raport wskazuje, że 47 procent odbiorców serwisu to osoby w wieku 25 – 34 lata, zaś 86 procent użytkowników Pinteresta to kobiety. Większość Polaków korzystających z aplikacji odwiedza ją przynajmniej raz dziennie.

 

Serwis Pinterest funkcjonuje na rynku od 2010 r., jest platformą społecznościową pozwalającą na zamieszczanie i kolekcjonowanie przez użytkowników zdjęć. Pinterest jest też chętnie wykorzystywany przez marki do promowania ich produktów wśród internautów.  

W drugim kwartale 2020 r. Pinterest zanotował przychody w wysokości 272 mln dol., co oznacza wzrost rok do roku o 4 proc. Znacząca większość wpływów platformy (232 mln dol.) pochodziła z rynku amerykańskiego. Obecnie miesięcznie z serwisu korzysta na całym świecie 416 mln internautów.

3,7 mln polskich użytkowników w Polsce, kobiety w przewadze

Teraz firma Open Mobi opublikowała raport ujawniający informacje na temat użytkowników Pinteresta w naszym kraju. Badanie „Użytkownik Pinterest w Polsce” przeprowadzone zostało przez agencję pomiędzy 12 a 29 maja 2020 r. metodą ankietową. Wzięło w nim udział 701 osób. W kwestionariuszu znalazło się 40 pytań dotyczących m.in. demografii, korzystania z aplikacji, szukanych Pinów, a także afiliacji z markami z kategorii uroda, moda, wystrój wnętrz, kulinaria, samochody oraz sport.

Wykorzystano pytania jednokrotnego i wielokrotnego wyboru oraz dodatkowe pola na pogłębienie odpowiedzi. Jak zaznacza Open Mobi to pierwsze badanie polskiej społeczności użytkowników Pinteresta.

Obecnie Pinterest ma w Polsce 3,7 mln aktywnych użytkowników miesięcznie. Największa grupa odbiorców treści w aplikacji to osoby w wieku od 25 do 34 lat, przy czym zdecydowana większość użytkowników Pinteresta stanowią kobiety.

– Nie jest to zaskoczeniem, ponieważ właśnie panie uznawane są za głównych inicjatorów zmian i decydentów w wielu obszarach życia domowego. One też najczęściej finalnie dokonują zakupu – zaznacza w komentarzu do raportu Magdalena Pietruk, social content manager Open Mobi.

Czytaj także: Facebook, Wykop i Chomikuj ze spadkami, w mobile’u TikTok wyprzedził Snapchata (TOP10 serwisów i aplikacji społecznościowych)

72 proc. respondentów badania sprawdza aplikację Pinterest kilka razy dziennie, a aż 92 proc. zagląda do niej przynajmniej raz w ciągu dnia. Prawie połowa Pinnersów w ciągu doby spędza na platformie godzinę, a 1/4 badanych nawet dłużej. 78 proc. ankietowanych korzysta z tej wirtualnej wyszukiwarki przynajmniej 2 lata, a blisko 1/3 od ponad 3 lat.

Najpopularniejsze moda, uroda i kulinaria

Według raportu polscy Pinnersi szukają na platformie inspiracji prawie z każdej dziedziny życia, ale najbardziej lubią treści dotyczące mody, urody, wnętrz oraz kulinariów.

96 proc. z nich deklaruje, że wcieliło w życie pomysł pochodzący z Pinteresta, a ponad połowa używa tej aplikacji do planowania wydarzeń.

– Już teraz 90 proc. naszych respondentów uznało treści pojawiające się w aplikacji za inspirujące do zakupów, a 57 proc. kupiło produkt znaleziony w tym medium. A w Polsce Pinterest tak naprawdę dopiero otwiera się na e-commerce i działania reklamowe – zauważa Magdalena Pietruk.

Z analiz wynika, że osoby korzystające z Pinteresta dbają o swoją kondycję fizyczną. 87 proc. z nich uprawia sport, a 67 proc. deklaruje, że są aktywni fizycznie co najmniej 2 razy w tygodniu. Najchętniej jeżdżą na rowerze, uprawiają fitness oraz biegają. Zakupy najczęściej robią w sieciach sklepów H&M, Rossmann, IKEA, Biedronka i Castorama. Jeśli nie mają ochoty gotować, zamawiają jedzenie bezpośrednio z restauracji lub poprzez Pyszne.pl.

Czytaj także: Zmalała odwiedzalność Facebooka i NK.pl, mocno w górę Pinterest i TikTok (TOP10 serwisów społecznościowych)

Autor:ps

KOMENTARZE(2)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas