Prasa2011-09-19
0

Pisma komputerowe straciły, najwięcej „Play” i „PC World”

Wszystkie tytuły z segmentu prasy komputerowej i o grach komputerowych zanotowały spadek sprzedaży w pierwszym półroczu br. Najwięcej straciły „PC World” oraz „Play”, który niedawno zmienił swoją formułę i stał się dwumiesięcznikiem.

W dalszym ciągu liderem zestawienia jest „CD-Action” (Wydawnictwo Bauer), że  średnią sprzedaż ogółem  na poziomie 83 396 tys. egzemplarzy - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez Wirtualnemedia.pl. W minionym półroczu pismo straciło 3,9 proc. względem I półrocza ub.r.

Drugie miejsce zajmuje „PC Format” (Wydawnictwo Bauer) z większą, bo 17,7-procentową stratą, i sprzedażą na poziomie 68 938 tys. egzemplarzy. Natomiast trzecia lokata należy niezmiennie do „Komputer Świata”(Ringier Axel Springer Polska), którego średnia sprzedaż po pierwszych sześciu miesiącach br. wyniosła 40 804 tys. egzemplarzy (spadek o 19,6 proc.).

Najwięcej z całego zestawienia straciły: „PC World” (IDG Poland) oraz „Play” (Ringier Axel Springer Polska ). Pierwszy z tytułów zanotował spadek na poziomie 29,4 proc., a jego średnia sprzedaż wyniosła  33 394 tys. egzemplarzy. Drugi natomiast, tracąc 25,1proc., sprzedał się średnio w liczbie 11 201 tys. egzemplarzy.

W związku ze słabymi wynikami tego magazynu, wydawca „Playa” zdecydował się na przekształcenie go w dwumiesięcznik od sierpnia (więcej na ten temat).

Zobacz tabelę


W samym czerwcu jedynym pismem komputerowym, które zanotowało wzrost było „CD Action”. Tytuł ten sprzedał się w liczbie 91 082 tys. egzemplarzy, zyskując 16,6 proc. Drugie i trzecie miejsca zajęły, podobnie jak w całym pierwszym półroczu, „PC Format” ( 57 730 tys. egz.) i „Komputer Świat” (36 564 tys. egz.). Oba tytuły straciły odpowiednio 25,2 proc. i 21,4 proc.  

Zobacz tabelę


 

Autor:tp

KOMENTARZE(0)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas