Prawie wszystkie magazyny motoryzacyjne zanotowały w lipcu br. spadki sprzedaży. Liderem zestawienia był “Motor”, który wyprzedził “Auto Świata”, zaś największy spadek dotknął ostatniego w rankingu miesięcznika “Classic Auto”.
Z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl, wynika, że średnie rozpowszechnianie płatne razem tygodnika "Motor" (Wydawnictwo Bauer) w lipcu br. wyniosło 102 658 egz., co oznacza wzrost o11,91 proc. względem lipca ub.r. Tygodnik "Auto Świat" (Axel Springer Polska), który rok temu był liderem, teraz zajął miejsce drugie i miał wynik na poziomie 99 279 egz., notując spadek o 1,56 proc.
Trzeci najpopularniejszy magazyn motoryzacyjny i jednocześnie najchętniej kupowany miesięcznik o tej tematyce, czyli “Top Gear” (Grupa Burda), miał w siódmym miesiącu br. rozpowszechnienie płatne razem wynoszące 60 833 egz. Zanotował tym samym spory spadek - o 20,18 proc.
Zajmujący drugie miejsce wśród miesięczników motoryzacyjnych “Auto Świat Poradnik” (Axel Springer Polska) stracił 3,98 proc., co dało mu wynik na poziomie 43 401 egz. Wzrost sprzedaży wśród pism motoryzacyjnych w lipcu br. osiągnął jedynie zamykający podium “Auto Moto” (Wydawnictwo Bauer), którego rozpowszechnianie płatne razem poszło do góry o 2,86 proc. do 35 299 egz.
Największy spadek odnotował natomiast magazyn “Classic Auto” (Stratos Concept), który uplasował się na ostatniej pozycji zestawienia. Jego wynik zmalał o 24,77 proc. do 6 425 egz.
Zobacz tabelę
W lipcu br. w porównaniu do czerwca br. największy wzrost rozpowszechnianie płatnego razem zanotował magazyn “Auto Motor i Sport” (Motor-Presse Polska) - o 14,27 proc. Liderem spadku było natomiast pismo “Classic Auto”, który rozeszło się w nakładzie niższym o 10,7 proc.