Prasa2015-11-02
1

Pisma poradnikowe zdominowały czołówkę sprzedaży miesięczników, liderem „Kobieta i Życie” (top 103)

W lipcu br. na czele sprzedaży ogółem wśród wszystkich miesięczników znalazła się „Kobieta i Życie”, która przed rokiem była druga. Czołówkę zestawienia zdominowały pisma poradnikowe dla pań. Ranking 103 tytułów w raporcie Wirtualnemedia.pl.

Jak wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl, sprzedaż ogółem „Kobiety i Życia” (Wydawnictwo Bauer) w lipcu 2015 roku wyniosła 312 195 egz. W porównaniu do lipca 2014 roku zwiększyła się ona o 2,41 proc. W analogicznym okresie rok wcześniej tytuł ten był drugi.

>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki

Na drugie miejsce awansował „Świat Kobiety” (Wydawnictwo Bauer), który przed rokiem był piąty. Jego wynik uplasował się na poziomie 265 528 egz., po wzroście o 2,57 proc.

Z pierwszej na ostatnią pozycję podium spadł zaś miesięcznik „Dobre Rady” (Grupa Burda). Jego wynik sprzedażowy zmniejszył się o 20,10 proc. do 260 230 egz.

Oczko niżej znalazły się „Przepisy Czytelników” (Phoenix Press), które w lipcu 2014 roku zajmowały miejsce szóste. Wynik sprzedażowy tego pisma zmniejszył się o 13,34 proc. do 207 742 egz.

Pierwszą piątkę zestawienia zamyka kulinarny magazyn  „Przyślij Przepis” (Grupa Burda), który spadł z trzeciej lokaty. W badanym okresie tytuł ten sprzedawał się w liczbie 203 079 egz., a w stosunku do poprzedniego roku jego wynik zmalał o 25,53 proc.

Pierwszy magazyn luksusowy dla pań - „Twój Styl” (Wydawnictwo Bauer) - spadł z miejsca ósmego na dziewiąte. Jego sprzedaż ogółem wyniosła 176 037 egz., po stracie o 13,41 proc.

Ogółem w pierwszej dziesiątce zestawienia sześć pozycji zajęły magazyny poradnikowe dla kobiet. Trzy miejsca przypadły miesięcznikom kulinarnym. Ponadto w top 10 znalazło się jedno pismo luksusowe.

Zobacz tabelę

Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.

Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.

Autor:Michał Kurdupski

KOMENTARZE(1)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas