Biznes2021-01-11
25

Katarzyna Warnke, Kuba Wojewódzki i Janusz Palikot promują piwo Buh. Cena 8,99 zł za butelkę

8,99 zł kosztuje piwo konopne Buh, flagowy produkt spółki Przyjazne Państwo stworzonej przez Janusza Palikota, Kubę Wojewódzkiego i Tomasza Czechowskiego. Do końca stycznia spółka zapowiada premierę drugiego produktu - Buh Pils, a wiosną wersję bezalkoholową.

Piwo Buh trafiło już na półki w sklepach sieci Żabka w całej Polsce. Ale w najbliższych tygodniach Buh będzie dostępny także w sklepie firmowym Browaru Tenczynek.

- Pierwsza partia piwa Buh właśnie zjechała z taśmy produkcyjnej! Popularność suszu konopnego ostatnio błyskawicznie rośnie wśród konsumentów i nie można się temu dziwić. Ilość zastosowań konopi siewnych liczy się już w setkach: od właściwości leczniczych, przez smakowe, po branżę tekstylną. My postanowiliśmy połączyć konopie z produktem, który też przeżywał ostatnio rewolucję i namieszał w branży: piwo kraftowe. Sieć Żabka Polska to ponad 6,5 tysiąca sklepów na terenie całej Polski. To świetny start na premierę Buha - zapowiedział  Janusz Palikot, prezes spółki Przyjazne Państwo.

Ambasadorką projektu została aktorka Katarzyna Warnke, którą można zobaczyć na kreacjach reklamowych. Ogólnopolska kampania promocyjna już ruszyła w mediach społecznościowych, w weekend ma się pojawić na nośnikach reklamy zewnętrznej. Twórcy zapowiadają, że Buh będzie mieć też swoją kampanię telewizyjną. Oprócz Warnke produkt promują także Kuba Wojewódzki i Janusz Palikot.

Wariant Buha dostępny w Żabce zawiera 5 proc. alkoholu, zaś Pils, który swoją premierę będzie miał za kilka tygodni, to 5,4 proc. alkoholu. Za receptury odpowiada piwowar związany od lat z Browarem Tenczynek - Sebastian Jabłoński.

- Buh to piwo w stylu ALE, w którym mieszanka chmieli daje odpowiednie aromaty. Mamy tu polską Marynkę i klasyczny dla Anglii chmiel East Kent Golding. Do tego naturalny susz konopny najwyższej jakości oraz kilka autorskich tricków, które są już naszą tajemnicą, a wpływają na smakowe walory piwa - dodaje Jabłoński.

Spółka Wojewódzkiego i Palikota

Założyciele Przyjaznego Państwa zapowiadali produkcję Buha jeszcze w październiku 2020 roku. Piwo od początku budziło emocje ze względu na twórców spółki, a także na dodany susz konopny (twórca zapowiadali, że będzie zawierało frakcję olejów uzyskanych z konopi - CBD). Produkcja piwa realizowana jest w browarze Tenczynek, należącym do Janusza Palikota.

Wydruk etykiet na butelki piwa Buh, zrealizowano przy współpracy z firmą GRAFPOL B.M. Meszkes z Bydgoszczy, kapslami zajęły Promet, a kartonami – Janmar Centrum. Autorem projektu jest Tomasz Waciak Wójcik, wieloletni dyrektor artystyczny „Playboy”.

Przyjazne Państwo tworzą: Kuba Wojewódzki, Janusz Palikot i Tomasz Czechowski. Kuba Wojewódzki to jeden z najpopularniejszych polskich dziennikarzy, prezenter TVN i showman, jednocześnie rozwija swoją sieć restauracji – Niewinni Czarodzieje.

Janusz Palikot z branżą napojów jest związany od 30 lat, z kilkuletnią przerwą na politykę. W 2018 roku od Marka Jakubiaka odkupił historyczny, małopolski browar – Tenczynek. Stworzył też trzy kolejne biznesy: Tenczyńska Okovita, Tenczynek Bezalkoholowe i Alembik Polska, które zanotowały rekordowe kwoty w emisjach crowdfundingu udziałowego. Tak zyskał ponad 3,5 tys. inwestorów.

Trzecim wspólnikiem Przyjaznego Państwa SA jest Tomasz Czechowski, zaangażowany w rozwój marki piw rzemieślniczych Doctor Brew oraz licznych projektów w branży gastronomicznej.

Ostatnią serię „Kuby Wojewódzkiego” w TVN oglądało średnio 812 tys. osób, o 143 tys. widzów mniej niż w analogicznym okresie rok wcześniej. TVN w czasie emisji programu nadal był liderem rynku telewizyjnego zarówno w 4+, jak i w 16-49. Wpływy z reklam wyniosły 11,55 mln zł.

Autor:Sebastian Kucharski

KOMENTARZE(25)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas