Platforma Mediowa Point Group otrzymała koncesję dla kanału Machina TV, który ma mieć rozrywkowy charakter. Obecnie trwają prace nad ostateczną ofertą programową stacji oraz jej modelem dystrybucji i przychodów.
- Przyznanie koncesji to zamknięcie etapu formalnego prac związanych z uruchomieniem kanału. Prace logistyczne i programowe posuwają się zgodnie z harmonogramem projektu - mówi Michał M. Lisiecki, prezes Platformy Mediowej Point Group. Podkreśla, że uruchomienie kanału telewizyjnego nie jest celem samym w sobie, ale jednym z elementów strategii firmy budowy silnego brandu rozrywkowego w oparciu o markę "Machina" oraz budowy kompetencji PMPG w mediach telewizyjnych.
Nad projektem uruchomienia Machina TV pracują Michał Szklarz - dyrektor strategii i rozwoju oraz Marcin Mikucki - dyrektor marketingu i dyrektor programowy. Zgodnie z przyjętym przez PMPG harmonogramem, kanał pojawi się w sieciach kablowych i na platformach cyfrowych pod koniec IV kwartału 2009 r. lub w I kwartale 2010 r. PMPG nie wyklucza też umieszczenia Machina TV w multipleksach naziemnej telewizji cyfrowej. W ubiegłym roku spółka złożyła wniosek o rezerwację częstotliwości w ramach DVB-T.
Pomimo otrzymania koncesji dla Machina TV, PMPG nadal podtrzymuje swoje zainteresowanie nabyciem udziałów w innych stacjach. Przypomnijmy bowiem, że w sierpniu z rozmów z PMPG na temat zakupu udziałów zrezygnowała TV Puls. Jak podano w komunikacie, spółka ma przygotowane dwa alternatywne scenariusze wejścia i rozwoju na rynku telewizyjnym - z udziałem stacji ogólnotematycznej lub wyłącznie w oparciu o kanały tematyczne. Obecnie zarząd PMPG analizuje możliwość zaangażowania się w dodatkowe stacje tematyczne obecne na polskim rynku.