PR2021-04-29
7

Platforma Obywatelska zapłaciła 0,5 mln zł Apostołom Opinii, a 105 tys. zł twórcy Soku z Buraka

W ub.r. Platforma Obywatelska zapłaciła po ponad 0,5 mln zł firmom marketingowym AM Studio, Maymedia i Apostołowie Opinii. 104,6 tys. zł zapłaciła Mariuszowi Kozakowi-Zagozdzie, zatrudnionemu w warszawskim ratuszu twórcy fanpage’a facebookowego Sok z Buraka ostro krytykującego obecną władzę.

Według opisanego przez Interię sprawozdania finansowego w ub.r. przychody Platformy Obywatelskiej wyniosły 65,25 mln zł. W zdecydowanej większości pochodziły z dotacji z budżetu państwa.

PO współpracowała z kilkoma firmami marketingowymi. Domowi mediowemu AM Studio zapłaciła 1,65 mln zł, a agencji Maymedia Agnieszki Męczkowskiej - 900 tys. zł.

Prawie 500 tys. zł kosztowały usługi agencji Apostołowie Opinii zajmującej się marketingiem internetowym, która pracowała też dla sztabu wyborczego Rafała Trzaskowskiego w czasie zeszłorocznej kampanii prezydenckiej. Firma współpracuje z PO od kilku lat, w 2017 roku partia zapłaciła jej 318 tys. zł, a rok później partia i komitet wyborczy KO - ponad 1 mln zł. W 2019 roku agencja zanotowała 1,85 mln zł wpływów i 86,9 tys. zł zysku netto, wobec 1,97 mln zł i 45,8 tys. zł rok wcześniej.

W ub.r. Platforma zapłaciła też 379,5 tys. zł agencji Square Pixel zajmującej się komunikacją wizualną.

105 tys. zł dla twórcy Soku z Buraka

Regularne przelewy od PO otrzymywał Mariusz Kozak-Zagozdza, ich wysokości wynosiła od 149 do 8 048 tys. zł. Najwięcej zarobił od partii w lipcu (10,5 tys. zł), a przez cały rok było to łącznie 104,6 tys. zł.

##NEWS https://wirtualnemedia.pl/m/artykul/pis-zaplacil-440-tys-zl-fundacji-lux-veritatis-25-mln-zl-na-kampanie-andrzeja-dudy ##

Mariusz Kozak-Zagozdza to twórca fanpage’a facebookowego Sok z Buraka, który ostro krytykuje obecny obóz rządzący i mocno wspiera PO. We wrześniu 2019 roku tygodnik „Sieci” ujawnił, że Kozak-Zagozda w połowie 2018 roku został zatrudniony przez partę, a od wiosny 2019 roku pracuje też w warszawskim ratuszu, gdzie prowadzi profile w social mediach. - Niech mi ktoś pokaże jeden hejterski wpis tej osoby na ratuszowych stronach - mówił wtedy portalowi Wirtualnemedia.pl Kamil Dąbrowa, ówczesny rzecznik prasowy Urzędu m.st. Warszawy.

Miesiąc temu portal TVP.info ujawnił internetowe rozmowy Kozaka-Zagozdzy z Romanem Giertychem, w których ten pierwszy wielokrotnie prosił o wsparcie finansowe i obiecywał pochlebne wpisy na Soku z Buraka. Giertych zapowiedział, że pozwie w tej sprawie zarówno Telewizję Polską, jak i Radio Maryja.

Na początku kwietnia Fundacja Otwarty Dialog poinformowała, że przejęła od dotychczasowego zespołu zarządzenie fanpage’em facebookowym Sok z Buraka. - Nasze korzenie tkwią w satyrze politycznej i będzie ona dalej istotną treścią naszej strony - będziemy jednak starać się nadawać jej możliwe cywilizowane formy i balansować ją z treściami edukacyjnymi i pro-obywatelskimi - zapowiedziała.

Setki tys. zł za sondaże

Na liście zeszłorocznych wydatków PO są również zajmujące się badaniami opinii społecznej firmy Kantar (zarobiła 447,7 tys. zł) i IBRiS (296,5 tys. zł). Natomiast spółka Multinewsroom wystawiła faktury na łączną kwotę 216,1 tys. zł.

##NEWS https://wirtualnemedia.pl/m/artykul/325-mln-zl-od-panstwa-dla-podmiotow-zwiazanych-z-o-tadeusz-rydzyk ##

Partia Borysa Budki płaciła też swoim ekspertom, którzy nie są posłami ani senatorami. Główny ekonomista PO Andrzej Rzońca zarobił 113,4 tys. zł, były szef Instytutu Obywatelskiego Jarosław Makowski - 28,9 tys. zł, a była rzeczniczka Agencji Nieruchomości Rolnych Grażyna Kapelko - 29,3 tys. zł.

Autor:tw

KOMENTARZE(7)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas