Internet2019-09-30
2

Platforma Obywatelska wydaje na reklamy na Facebooku więcej niż PiS. Małgorzata Kidawa-Błońska zapłaciła ponad 94 tys. złotych

Małgorzata Kidawa-Błońska/ fot. POMałgorzata Kidawa-Błońska/ fot. PO

W mediach społecznościowych trwa kampania wyborcza do sejmu i senatu. Od 25 sierpnia do 23 września 2019 roku Koalicja Obywatelska wydała na reklamy polityczne na Facebooku ponad 936 tys. złotych, Komitet Wyborczy Prawo i Sprawiedliwość mniej - z górą 45 tys. Wśród polityków liderem wydatków jest Małgorzata Kidawa-Błońska, która opłaciła reklamy na Facebooku na kwotę przekraczającą 94 tys. złotych.

Tegoroczne wybory do polskiego sejmu i senatu zostały wyznaczone na 13 października. Związana z nimi kampania rozpoczęła się kilka tygodni temu, największe partie zabiegają o poparcie podczas odwiedzin kandydatów w wybranych miejscowościach i wyborczych wieców.

Od kilku lat jednym z najważniejszych kanałów dotarcia do wyborców jest internet, a w nim media społecznościowe. Na platformach takich jak Facebook czy Google można dotrzeć do konkretnych grup Polaków przekonując ich do głosowania na określoną opcję polityczną.

Jednym ze sposobów komunikacji z wyborcami w mediach społecznościowych jest zamieszczanie w nich reklam o treści politycznej. Przy okazji tegorocznego głosowania do Parlamentu Europejskiego największe platformy social media – Facebook i Google zaczęły ujawniać wydatki i stopień zaangażowania poszczególnych komitetów wyborczych i kandydatów związany z tego typu działalnością.

>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń o pracę

Platforma Obywatelska wydała najwięcej

Okazuje się, że na polskim Facebooku od początku okresu monitorowania wydatków na polityczne reklamy, czyli od marca 2019 r. zamieszczono w sumie 24 744 reklam, których łączna wartość wyniosła ponad 4,748 mln zł.

Z danych udostępnianych przez Facebook wynika, że w okresie od 25 sierpnia do 23 września br. najwięcej na reklamy polityczne wydał komitet KKW Koalicja Obywatelska PO .N iPL Zieloni – łącznie 936 338 zł za 298 reklam.

Z kolei we wspomnianym okresie obejmującym niemal miesiąc Komitet Wyborczy Prawo i Sprawiedliwość przeznaczył na opublikowanie 182 reklam kwotę 45 721 zł.

Spośród polityków liderką pod względem wydatków reklamowych na Facebooku jest Małgorzata Kidawa-Błońska, której 13 materiałów wyborczych w ostatnim miesiącu kosztowało w sumie 94 703 zł.

W rozmowach z serwisem Wirtualnemedia.pl eksperci przewidują, że jesienna kampania w social media będzie ostrzejsza niż poprzednia. Według nich oficjalne reklamy to wierzchołek góry lodowej, będą siatki trolli i podejrzane zabiegi socjotechniczne. Na działania na Facebooku czy w Google partie polityczne mogą wydać w sumie dwukrotnie więcej niż podczas wyborów do Parlamentu Europejskiego.

>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń o pracę

Autor:ps

Więcej informacji:Facebook, wybory, reklama polityczna, PO, PiS

KOMENTARZE(2)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas