Kultura2022-05-08
4

Wzrośnie liczba abonentów płatnej telewizji, ale spadną przychody

Anteny satelitarne Anteny satelitarne

Do 2027 roku przybędzie 19 mln abonentów płatnej telewizji w 138 krajach świata. Według raportu firmy analitycznej Digital TV Research przychody tradycyjnych operatorów w tym samym okresie spadną o 25 mld dolarów.

- W latach 2021-2027 w 86 krajach przybędzie abonentów płatnej telewizji, a w 52 krajach ich ubędzie - stwierdził Simon Murray, główny analityk w Digital TV Research. - Większość krajów z rosnącą liczbą abonentów płatnej telewizji to kraje rozwijające się, z niskimi ARPU. W Stanach Zjednoczonych spadek liczby abonentów  będzie największy. Do 2027 roku z usług tradycyjnych operatorów zrezygnuje 12 mln osób - dodał.

Spadnie popularność telewizji satelitarnej

Operatorzy IPTV pozyskają 79 milionów abonentów na całym świecie w latach 2021-2027. Łącznie będą ich mieć 439 milionów. Platformy satelitarne stracą do 2027 roku 10 milionów abonentów. Przychody dostawców płatnej telewizji spadną w 70 ze 138 krajów w latach 2021-2027. W Stanach Zjednoczonych spadek wyniesie 19 miliardów dolarów. Globalne przychody platform satelitarnych spadną o 14 miliardów dolarów, a sieci kablowych o 10 miliardów dolarów. Analogowi operatorzy kablowi stracą 1 miliard dolarów. Rynek IPTV nieznacznie wzrośnie.

Spadek liczby abonentów tradycyjnych operatorów w rozwiniętych krajach jest związany z rozwojem serwisów streamingowych, takich jak Netflix, Amazon Prime Video, Disney+ czy HBO Max. Platformy cyfrowe i sieci kablowe wymagają najczęściej dwuletniej umowy. Serwisy streamingowe są dostępne na zasadzie subskrypcyjnej. Można z nich zrezygnować w dowolnym miesiącu.

Zobacz także: Początek końca telewizji satelitarnej? „Dramatyczne spadki”

Lawinowy spadek liczby abonentów w USA

Niedawno informowaliśmy, że zaledwie 51 proc. widzów w Stanach Zjednoczonych to abonenci sieci kablowych i platform satelitarnych Analitycy z firmy Horowitz Research, którzy przygotowali raport „State of Pay TV, OTT & SVOD 2022” zauważyli, że przed rokiem ten odsetek wynosił 63 proc.

Zobacz także: Najwięksi operatorzy płatnej telewizji stracili 4,7 mln abonentów

Ostatnio Dish Network ogłosił, że tylko w IV kwartale ub.r. stracił 273 tys. abonentów. Kurs akcji platformy na giełdzie spadł o 13,54 proc. (do 21,13 dol. za akcję) w ciągu dnia. Straty okazały się bowiem znacznie gorsze od oczekiwań rynkowych. Analitycy przewidywali, że z platformą pożegna się 139 tys. abonentów. Za oceanem po blisko 20 latach wrócił temat fuzji Dish Network z DirecTV. Kiedyś nie była możliwa w związku z przepisami antymonopolowymi. Teraz amerykańskie platformy cyfrowe mają wielu konkurentów w postaci serwisów streamingowych.

Amerykańska platforma DirecTV odnotowała spadek liczby abonentów z 25 mln w 2017 roku do 15 mln obecnie. Z kolei Dish Network ma 8 mln klientów, podczas gdy 5 lat temu miał ich 13 mln. Platformy Sky w Wielkiej Brytanii, Niemczech i we Włoszech straciły w 2021 roku 198 tys. abonentów.

Autor:ag

KOMENTARZE(4)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas