Reklama 2010-03-11
4

Płatki w „Klanie”, chipsy w „Plebanii”

W lutym bieżącego roku marki na zasadzie product placementu pojawiły się w kilku polskich serialach telewizyjnych – wynika z badania Pentagon Research. Promowane w ten sposób były zarówno produkty FMCG, jak i brandy z rynku mediowego.

W lutym bardzo wyraźnie w jednym z odcinków serialu „Klan” eksponowane były płatki Nestle Frutina – intensywnie zielone opakowanie, trzymane przez pierwszoplanową bohaterkę mocno wyróżniało się na tle stonowanych, pastelowych kolorów kuchni. Natomiast w „Plebanii” pojawiły się chipsy Lays, co mogło być przypadkowe, ponieważ reszta produktów jest w tym serialu zasłonięta. W „M jak miłość” Lucjan Mostowiak czytał w jednym z odcinków prawicowe czasopismo „Myśl Polska”.

Z kolei w „Majce” pojawił się magazyn „Tele Tydzień”, który czyta tytułowa bohaterka, oraz przesyłka dostarczona przez firmę InPost. W wielu serialach nadawanych w TVN promowane były marki Onet.pl, przede wszystkim Onet Skype, który był eksponowany w „W11”. Natomiast główni bohaterowie emitowanego w Polsacie „Samego życia” zaparzają sobie i piją herbatę Saga.

Ponadto w kilku polskich serialach promują się miasta – dzięki scenom rozgrywającym się w charakterystycznych lokalizacjach oraz w siedzibach instytucji publicznych. Jak do tej pory w taki sposób najbardziej zaistniały w produkcjach telewizyjnych Warszawa i Kraków.

Autor: tw

Więcej informacji: płatki, Klan, chipsy, Plebania, Pentagon Research, FMCG

KOMENTARZE (4) DODAJ OPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NA PRACA
Praca Start Tylko u nas