Reklama2019-10-07
6

Play znów reklamuje się jako 5G Ready. „Nie obowiązuje zakaz używania tego oznaczenia”

Sieć telekomunikacyjna Play zaczęła kolejną wizerunkową kampanię, w której promuje się pod hasłem „5G Ready”. Wiosną ub.r. została pozwana w sprawie tego sloganu przez T-Mobile Polska. - Na dzień rozpoczęcia kampanii nie obowiązuje zakaz używania oznaczenia 5G Ready - zapewnia biuro prasowe Play.

Nowa kampania Play podkreśla postępy operatora w rozbudowie sieci działającej w standardzie określonym jako 5G Ready. Obecnie jest ona dostępna już dla 18 proc. mieszkańców Polski - nie tylko w największych ośrodkach miejskich, lecz także mniejszych miejscowościach.

Co konkretnie oznacza 5G Ready? Play tłumaczy, że to sieć LTE-Advanced działająca z jednoczesnym użyciem kilku technologii radiowych najnowszej generacji: MIMO 4×4, agregacja częstotliwości, modulacja 256QAM, synchronizacja fazy i Cloud Air.

W reklamach występują gwiazdy promujące już wcześniej Play: Kuba Wojewódzki, Joanna Krupa, Margaret, Kuba Błaszczykowski i Martyna Wojciechowska. Pokazywani są w różnych sceneriach: od centrum dużego miasta po szczyt górski.

 

Nie obowiązuje zakaz, o który wnioskował T-Mobile

Pierwszą kampanię pod hasłem „5G Ready” Play zaczął w marcu br. (wtedy zasięg tego standardu u operatora wynosił 11 proc. populacji). Szybko zareagowały na to konkurencyjne telekomy, zarzucając firmie, że bezpodstawnie posługuje się marką 5G.

Orange Polska i T-Mobile Polska informowały o złożeniu pozwów sądowych dotyczących nieuczciwej konkurencji. Ta druga firma złożyła też wniosek, żeby w ramach zabezpieczenia jej powództwa zakazać Playowi używania określenia 5G Ready. Sąd przychylił się do wniosku, w związku z czym Play musiał w kwietniu wstrzymać kampanię.

Na jakim etapie jest proces sądowy z T-Mobile, skoro Play wznawia akcję reklamującą 5G Ready? - W tej chwili mogę powiedzieć tylko, że na dzień rozpoczęcia kampanii nie obowiązuje zakaz używania oznaczenia 5G Ready - przekazała portalowi Wirtualnemedia.pl Katarzyna Tajak-Pietrowska z biura prasowego Play. Dodała, że firma nie dostała żadnego pozwu w sprawie tej marki od Orange Polska.

Biuro prasowe T-Mobile nie odpowiedziało na nasze pytania

Play reklamuje też „najszybszy internet mobilny”

W nowej kampanii Play podkreśla też, że oferuje „najszybszy internet mobilny w Polsce”. Firma powołuje się na średnią z pomiarów pobierania danych realizowanych przez Speedtest.pl od grudnia ub. do maja br.

Akcja reklamowa obejmuje telewizję, radio, internet, prasę oraz outdoor.

W połowie września Play zaczął reklamować nową ofertę Homebox TV, obejmującą usługę telefoniczną, internet mobilny i pakiety stacji telewizyjnych. Bohaterami kampanii są Magdalena Cielecka i Kuba Wojewódzki.

Natomiast ofertę Biznex Box Pro w Play promuje Zbigniew Boniek.

Za obsługę komunikacji marketingowej Play odpowiadają agencje Grandes Kochonos (kreacja reklam ATL) oraz Plej (reklamy BTL i internetowe), MediaCom Warszawa oraz MSL (public relations).

W II kwartale 2019 roku Play zanotował 1,75 mld zł przychodów 254 mln zł zysku netto. Na koniec tego okresu miał 12,7 mln aktywnych klientów, o 250 tys. więcej niż rok wcześniej.

Autor:tw

Więcej informacji:Play, 5G Ready, LTE, internet mobilny, T-Mobile

KOMENTARZE(6)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas