Technologie2021-11-19
5

Awaria w Play: zniknął sygnał sieci, przestał działać internet

W piątek rano sieć Play zanotowała awarię w całym kraju: klienci informowali, że w ich telefonach sygnał sieci znika na dłuższy czas. Telekom informował, że pracuje nad przywróceniem prawidłowego działania sieci.

Użytkownicy sieci Play informowali, że od godz. 9 ich telefony „znikały z sieci” i pojawiał się komunikat, że nie są w niej zarejestrowane. Gwałtownie spadała też szybkość transferu danych z internetu, a czasami w ogóle nie działała. Powroty sygnału były chwilowe.

Biuro obsługi klienta Play notowało oblężenie, a w serwisie Downdetector.com w ciągu godziny pojawiło się kilkanaście tys. zgłoszeń awarii Play. Po godzinie 10.00 awaria wciąż była nieopanowana. Najwięcej zgłoszeń awaryjności sieci pochodzi z Warszawy, Łodzi, Trójmiasta, Lublina, Krakowa, Katowic, Wrocławia i Poznania.

- Zdajemy sobie sprawę z zakłóceń w działaniu usług. Intensywnie pracujemy nad przywróceniem prawidłowego funkcjonowania naszej sieci. Dokładamy wszelkich starań, żeby stało się to jak najszybciej - informowali pracownicy Play na czatach i w mediach społecznościowych w odpowiedzi na zgłoszenia użytkowników.

Zapytaliśmy biuro prasowe operatora o skalę i przyczyny awarii. Przed godziną 11 biuro prasowe poinformowało: "Występowały krótkotrwałe trudności w dostępie do usług. Od godziny 9:50 sytuacja już wróciła do normy i przywróciliśmy pełną funkcjonalność usług". Klienci wciąż jednak jeszcze zgłaszali problemy za pośrednictwem mediów społecznościowych i Downdetector.com.

W trzecim kwartale br. operator sieci Play osiągnął wzrost przychodów o 1,7 proc. do 1,83 mld zł. Na koniec września sieć miała 12,32 mln aktywnych użytkowników (105 tys. więcej niż na koniec czerwca), w tym 235 tys. korzystających z usługi Play Now TV.

Autor:jk

Więcej informacji:Play, awaria

KOMENTARZE(5)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas