Liderem sprzedaży wśród miesięczników o komputerach i grach komputerowych był w lipcu br. niezmiennie magazyn “CD Action”. Największy wzrost zanotował jednak “Play!”, ale mimo tego pozostaje on na ostatnim miejscu zestawienia.
Z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl wynika, iż miesięcznik o grach „CD Action” (Wydawnictwo Bauer) miał w lipcu br. rozpowszechnianie płatne razem na poziomie 82 977 egz., czyli wyższe o 0,2 proc. niż w analogicznym okresie ub.r.
Na drugim miejscu znalazł się miesięcznik komputerowy „PC Format” (Wydawnictwo Bauer) z wynikiem wynoszącym 68 102 egz., po spadku o 25,6 proc.
Trzecią pozycję zajął “Komputer Świat” (Axel Springer Polska), którego rozpowszechnianie płatne razem zmalało o 19,7 proc. do 46 454 egz.
Największy spadek zanotował plasujący się na piątym miejscu rankingu magazyn komputerowy “PC World” (IDG Poland), którego wynik sprzedażowy zmalał o 29,2 proc. do 31 424 egz.
Największy wzrostem pochwalić się może zajmujący ostatnie miejsce miesięcznik o grach “Play!” (Axel Springer Polska), który w lipcu br. został zmienił szatę graficzną, zwartość, wsparty został działaniami promocyjnymi, ale też zdrożał z 9,90 zł do 13,90 zł (więcej na ten temat). Jego rozpowszechnianie płatne razem w tamtym miesiącu wzrosło o 36,4 proc. do 26 669 egz.
Zobacz tabelę
Porównując dane z lipca br. do danych z czerwca widać, że największy wzrost także zanotował „Play!”, który tutaj wyniósł aż 96,8 proc. Największy spadek również dotyczył pisma “PC World” (o 15 proc.).
* - „Komputer Świat” to jedyny dwutygodnik w zestawieniu. Pozostałe tytuły to miesięczniki.