W II kwartale 2018 roku Play wykazał dobre wyniki finansowe. Przychody spółki osiągnęły poziom 1,688 mld zł, a zysk w skali półrocznej wzrósł o 513 procent. Jednak operator w ciągu sześciu miesięcy zanotował odpływ 185 tysięcy użytkowników w grupie osób korzystających z usług pre-paid. Spółka liczy na wypracowanie wolnych przepływów pieniężnych na poziomie 750-800 mln zł oraz poniesienie nakładów inwestycyjnych o wartości do 800 mln zł.
Przychody Play w II kwartale br. wzrosły rok do roku o 4,2 proc. do kwoty 1,688 mld zł. W skali pół roku zakończonego w lipcu przychody przekroczyły poziom 3,325 mld zł, co także oznacza wzrost w porównaniu z pierwszym półroczem 2017.
W raportowanym kwartale Play zanotował zysk netto w kwocie 199,7 mln zł, co oznacza wzrost rok do roku o 409,4 proc. Jeszcze lepszy rezultat spółka osiągnęła w skali półrocza, bowiem w tym okresie zysk netto wzrósł o 513,2 proc. do kwoty 352,6 mln zł.
Play ma już 15 mln klientów
W II kwartale br. liczba użytkowników Play przekroczyła 15,034 mln. Ponad 9,71 mln osób korzystających z Play płaci abonament, co stanowi 64,6 proc. wszystkich użytkowników operatora. W raportowanym okresie liczba użytkowników pre-paid wykazała spadek rok do roku do liczby przekraczającej 3,32 mln.
W II kwartale Play przyciągnął do siebie 120,8 tys. nowych abonentów, stracił przy tym 261,8 tys. użytkowników usług przedpłaconych. W rezultacie liczba użytkowników sieci zmalała o 141 tys. kwartalnie i o 185,1 tys. w skali pół roku.
W komunikacie Play informuje, że planuje w znacznym stopniu obniżyć koszty roamingu krajowego w przyszłości poprzez intensywną rozbudowę własnej sieci. Równocześnie podjęte zostały działania mające na celu zmniejszenie negatywnego wpływu regulacji RLAH (Roam-Like-At-Home).
Spółka planuje uruchomić w 2018 roku 7 tys. stacji bazowych, podczas gdy wcześniej plan zakładał oddanie 6,75 tys. stacji - podano w prezentacji. Operator realizuje program inwestycyjny, który zakłada wybudowanie sieci radiowej do końca 2020 roku. Play dysponuje obecnie siecią ponad 6 tys. własnych stacji bazowych.
- Z wielką przyjemnością informuję, że podnosimy poprzeczkę w zakresie rozwoju sieci - przyznaje Jean Marc Harion, nowy prezes Play. - Budujemy sieć w szybkim tempie, nasze wolne przepływy gotówkowe w dalszym ciągu idą w górę oraz chcemy inwestować w naszą sieć w celu obsłużenia rosnącego zużycia danych przez naszych klientów. Nasz wstępny plan na ten rok zakładał 6 750 stacji bazowych na koniec roku. Naszą nową ambicją jest osiągnięcie pułapu blisko 7 000 stacji. My w Play realizujemy nawet najbardziej ambitne plany - podkreśla Harion.
Play podał, że jest liderem w naszym kraju w zakresie sprzedaży telefonów komórkowych. W I połowie roku fioletowy operator sprzedał prawie 1 mln smartfonów.
>>> TYSIĄCE OGŁOSZEŃ O PRACĘ - PRACA.WIRTUALNEMEDIA.PL
Nowa oferta telewizyjna
Po wakacjach Play zapowiada wprowadzenie na rynek nowej oferty telewizyjnej dla gospodarstw domowych. Jej szczegóły mają być niebawem zaprezentowane.