Reklama2017-08-18
7

Play zapłaci 330 tys. zł za reklamy wprowadzające w błąd - sąd obniżył karę od UOKiK-u

Sąd Apelacyjny orzekł, że operator sieci telekomunikacyjnej Play musi zapłacić 330,4 tys. zł kary za reklamy Play Fresh z 2009 roku wprowadzające odbiorców w błąd. Tym samym obniżono z 495,7 tys. zł wysokość kary nałożonej przez Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów.

Postępowanie UOKiK-u dotyczyło kampanii Play Fresh z 2009 roku, w której wykorzystywano hasło „Darmowe SMS-y w Play Fresh” bez żadnych informacji uzupełniających. Tymczasem okres korzystania z darmowych SMS-ów był ograniczony, a także uzależniony od wartości doładowania (np. przy doładowaniu za 50 zł lub więcej wynosił 50 dni).

UOKiK orzekł, że konsument, który wiedziałby o krótszym czasie korzystania z darmowych wiadomości niż okres ważności wykupionej karty (365 dni), mógłby nie skorzystać z oferty. W konsekwencji za wprowadzanie w błąd nałożono na operatora Play karę w wysokości 495 655 zł.

##NEWS http://wirtualnemedia.pl/m/artykul/wydatki-reklamowe-play-dane-za-2016-rok-i-2017 ##

Jak poinformował właśnie UOKiK, Play odwołał się od tej decyzji do Sądu Apelacyjnego, który w marcu br. obniżył karę do 330,4 tys. zł.

Sąd przychylił się do argumentacji UOKiK-u, że na podstawie reklam Play Fresh konsument mógł oczekiwać darmowych SMS-ów, w określonej przez promocję ilości, do końca ważności konta, tymczasem okres korzystania z darmowych SMS-ów był znacznie krótszy. Jednak sąd uznał, że Urząd nieprawidłowo ocenił stopień szkodliwości czynu, i obniżył wymiar kary dla telekomu.

##NEWS http://wirtualnemedia.pl/m/artykul/play-zaplaci-za-roaming-krajowy-orange-min-321-mln-zl-w-ciagu-4-lat ##

W pierwszym kwartale br. sieć Play zanotowała 1,58 mld zł przychodów operacyjnych (9,6 proc. więcej niż rok wcześniej) i 564 mln zł zysku EBITDA (po wzroście o 20,8 proc. w skali roku). Na koniec marca miała 11,94 mln aktywnych klientów.

Autor:tw

KOMENTARZE(7)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas