Prasa 2015-06-16
3

„Playboy” stracił najwięcej wśród pism męskich w I kwartale 2015. Tylko „Logo” na plusie

W I kwartale 2015 roku prawie wszystkie pisma dla mężczyzn zanotowały spadki średniej sprzedaży ogółem. Najwięcej stracił „Playboy”, a wzrost odnotowało tylko „Logo”. Liderem zestawienia pozostał „Men’s Health”.

Z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl wynika, że średnia sprzedaż ogółem miesięcznika „Men’s Health” (Motor-Presse Polska) w I kwartale 2015 roku wyniosła 54 350 egz. Względem analogicznego miesiąca rok wcześniej była niższa o 12,89 proc.

>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki

Drugie miejsce zajął „Playboy” (Marquard Media Polska). Magazyn ten zanotował spadek wynoszący 19,23 proc., co w efekcie dało mu wynik sprzedażowy na poziomie 36 522 egz. - jednocześnie był to największy spadek w zestawieniu.

Na podium uplasowało się jeszcze „Logo” (Agora), które rok wcześniej było czwarte. Jego średnia sprzedaż ogółem w analizowanym okresie zwiększyła się o 1,66 proc. do 26 846 egz. - to z kolei był jedyny wzrost w rankingu.

Zaś na czwarte miejsce spadł miesięcznik „CKM” (Marquard Media Polska). Jego średni wynik sprzedażowy zmalał o 13,27 proc. do 26 280 egz.

Z kolei wynik biznesowego miesięcznika „Forbes” (Ringier Axel Springer Polska) w I kwartale br. zmniejszył się o 6,91 proc. do poziomu 28 101 egz.

Zobacz tabelę

W marcu 2015 roku liderem wśród pism męskich również był „Men’s Health”, którego sprzedaż ogółem w porównaniu do marca 2014 roku zmniejszyła się o 3,26 proc. do 56 094 egz.

Drugie miejsce zajął „Playboy” (35 275 egz.; spadek o 4,48 proc.), a na podium znalazło się jeszcze „Logo” (26 388 egz.; wzrost o 13,89 proc. jedyny w zestawieniu).

Natomiast największy spadek odnotowało tutaj „CKM” - było to 15,01 proc. do 24 980 egz.

Zobacz tabelę

Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.

Autor: Michał Kurdupski

KOMENTARZE (3) DODAJ OPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NA PRACA
Praca Start Tylko u nas