Serial „Plebania”, emitowany w TVP1, w ciągu sześciu lat stracił milion widzów. Jedynka podczas emisji produkcji nieprzerwanie jest liderem rynku. Mimo to serial z końcem roku może spaść z ramówki.
„Plebanię” między 1 stycznia a 5 maja br. oglądało średnio 3,24 mln widzów, co przełożyło się na 27,89 proc. udziału w grupie 4+ oraz 19,53 proc. udziału w grupie 16-49. Przed rokiem serial miał 3,55 mln widzów (27,93 proc. i 18,63 proc. udziału). W 2006 roku „Plebanię” śledziło 4,26 mln widzów (32,2 proc. i 27,39 proc. udziału).
TVP1 podczas emisji serialu jest w tym roku zdecydowanym liderem ryku. Druga pozycja przypada Polsatowi, trzecia zaś TVN - wynika z danych Nielsen Audience Measurement dla Wirtualnemedia.pl.
„Plebanię” śledzą głównie kobiety, mieszkańcy wsi, małych miast. Prawie 50 proc. widzów ma powyżej 60 roku życia.
Jak wynika z nieoficjalnych informacji TVP1 rozważa zastąpienie „Plebanii” nowym serialem codziennym. Miejsce produkcji może zająć „Galeria” przygotowywana przez ATM Grupę. Na razie nie zapadły jednak wiążące decyzje w tej sprawie. - Serial „Plebania” emitowany będzie przynajmniej do końca tego roku. Na bieżąco realizowane są kolejne odcinki - mówi Wirtualnemedia.pl Joanna Stempień-Rogalińska, rzecznik prasowy TVP. Nadawca zapewnia, że na bieżąco przygląda się wynikom produkcji.
„Plebania” jest emitowana od 2000 roku. Obecnie można ją oglądać od poniedziałku do piątku o godzinie 17.25.