Prasa2021-04-27
1

Właściciel „Wprost” i „Do Rzeczy” przy spadku przychodów o 34 proc. miał 5,1 mln zł zysku

Katarzyna Gintrowska, prezes PMPG Polskie Media (fot. materiały prasowe)Katarzyna Gintrowska, prezes PMPG Polskie Media (fot. materiały prasowe)

W ub.r. PMPG Polskie Media, większościowy udziałowiec spółek wydających „Wprost”, „Do Rzeczy” i „Historia Do Rzeczy”, osiągnął spadek przychodów o 33,9 proc. do 32,81 mln zł oraz wzrost wyniku netto z 11,39 mln zł straty do 5,11 mln zł zysku.

Wpływy gotówkowe PMPG Polskie Media zmalały rok do roku z 45,82 do 30,47 mln zł, a przychody barterowe - z 3,8 do 2,33 mln zł. Firma nie podaje w sprawozdaniu, ile wyniosły przychody z reklam w prasie, ile w internecie, a ile ze sprzedaży tytułów prasowych.

- Spadek przychodów był wynikiem pandemii i dotyczył głównie przychodów ze sprzedaży drukowanej wersji tygodnika „Wprost”, której wydawanie zakończono w pierwszym kwartale 2020 roku oraz przychodów związanych z eventami, których organizację ograniczyły regulacje reżimu sanitarnego - opisała w liście do akcjonariuszy Katarzyna Gintrowska, od początku kwietnia br. prezes PMPG Polskie Media.

W sprawozdaniu podano, że w związku z zamknięciem drukowanego „Wprost” wpływy reklamowe firmy zmalały o 4,7 mln zł, a przychody ze sprzedaży egzemplarzowej o 7 mln zł. Natomiast wpływy z reklam internetowych zwiększyły się o 5 mln zł.

Dużo mniej na usługi obce i wynagrodzenia

Koszty operacyjne firmy zmniejszyły się o 35,9 proc. - z 49,22 do 31,55 mln zł. Wydatki na usługi obce poszły w dół z 36,02 do 21,66 mln zł, na świadczenia pracownicze - z 8,12 do 6,29 mln zł, a na zużycie materiałów i energii - z 3,7 do 2,1 mln zł.

- Na polepszenie zyskowności Grupy, pomimo spadku przychodów, znaczący wpływ miały spadek kosztów wydawniczych w rezultacie zakończenia wydawania tygodnika „Wprost” w wersji drukowanej oraz działania restrukturyzacyjne, w wyniku których zmniejszono inne koszty funkcjonowania Grupy. Dodatkowo pozytywne rezultaty przyniosło zarządzanie aktywami finansowymi Grupy, w szczególności poprzez pozyskanie spłaty należności oraz sprzedaż akcji w innych spółkach - stwierdziła Katarzyna Gintrowska.

W ub.r. PMPG Polskie Media z działalności finansowej osiągnęła 3,5 mln zł zysku, podczas gdy rok wcześniej utworzyła 11,2 mln zł odpisów aktualizujących aktywa finansowe.

Wynik operacyjny firmy poszedł w górę z 815 tys. zł straty do 1,83 mln zł zysku, zysk EBITDA - z 413 tys. do 2,95 mln zł, a wynik netto - z 11,39 mln zł straty do 5,11 mln zł zysku.

W połowie lutego PMPG Polskie Media zawarła list intencyjny dotyczący możliwej współpracy w zakresie swojej transformacji cyfrowej z brytyjską spółką Quadtalent Europe i chińską North Summit Capital GP. Katarzyna Gintrowska zapowiada, że firma w br. będzie dalej rozwijać swoje serwisy internetowe i ich ofertę reklamową.

PMPG Polskie Media jest notowana na rynku głównym warszawskiej giełdy, do szefa jej rady nadzorczej Michała M. Lisieckiego należą akcje stanowiące 62,4 proc. kapitału firmy. W poniedziałek na koniec sesji kurs spółki wynosił 5,35 zł, co daje kapitalizację w wysokości 55,54 mln zł.

Autor:tw

KOMENTARZE(1)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas