Prasa2018-03-29
9

Wpływy PMPG Polskie Media zmalały o 9 proc. 5,3 mln zł straty wskutek kupna „Do Rzeczy" i sporu z bankiem

Grupa kapitałowa PMPG Polskie Media (wydawca m.in. „Wprost” i „Do Rzeczy”) w ub.r. zanotowała spadek wpływów ze sprzedaży o 9,4 proc. do 51,77 mln zł, a jej wynik netto spadł z 7,99 mln zł zysku to 5,33 mln zł straty. Firma zaznacza, że bez negatywnego wpływu zdarzeń jednorazowych miałaby 9,75 mln zł zysku netto.

Przychody gotówkowe PMPG Polskie Media zmalały z 49,7 do 47,73 mln zł, a wpływy barterowe - z 7,43 do 4,04 mln zł.

- Poziom naszych przychodów w poprzednim roku był głównie uwarunkowany zmianami w strukturze rynku reklamy oraz wpływem zmieniającej się sytuacji gospodarczo-politycznej i makroekonomicznej. Naszą działalność opieramy na reklamach, dlatego zmienność w tym segmencie oraz sektorze przedsiębiorstw miały wymierny wpływ na naszą bieżącą sytuację. Pomimo tego odnotowaliśmy dobre wyniki, a ostatnie kwartał 2017 r. oraz początek 2018 r. pozwalają optymistycznie patrzeć na rozwój przychodów w najbliższej przyszłości - komentuje w liście do interesariuszy Michał Lisiecki, prezes PMPG Polskie Media.

Z kolei koszty sprzedaży wzrosły z 13,4 do 15,36 mln zł, koszty ogólnego zarządu zmalały z 8,27 do 7,34 mln zł, a pozostałe koszty operacyjne zwiększyły się z 3,16 do 5,11 mln zł. W efekcie zysk z działalności operacyjnej spadł z 9,54 do 6,51 mln zł.

Jednocześnie koszty finansowe PMPG Polskie Media podskoczyły z 1,52 do 13,02 mln zł. Trzy tygodnie temu firma zapowiedziała, że wskutek kupna w grudniu ub.r. 50,1 proc. udziałów spółki Orle Pióro (wydawcy „Do Rzeczy” i „Historia Do Rzeczy”) jej skonsolidowany wynik finansowy za ub.r. zostanie pomniejszony o kwotę tej transakcji, czyli ok. 11,9 mln zł. - Należy podkreślić, że to transakcja o charakterze czysto księgowym i nie miała wpływu na przepływy pieniężne Grupy, ani na wyniki jednostkowe poszczególnych spółek z Grupy PMPG Polskie Media. Na poziomie jednostkowym wszystkie podmioty wchodzące w skład PMPG są rentowne, natomiast osiągnięcie ponad 80 proc. udziałów w Orlim Piórze przełoży się na udoskonalenie efektów synergii pomiędzy naszymi aktywami - zaznacza Michał Lisiecki.

Ponadto w czerwcu ub.r. Sąd Okręgowy w Warszawie orzekł, że firma ma zapłacić 563 tys. zł, odsetki od 1,3 mln euro i 107,2 tys. zł kosztów procesu w związku z poręczeniem wekslowym udzielonym spółce 3P Inwestycje Internetowe. PMPG nie zgadza się z tym orzeczeniem i złożyła apelację, ale zgodnie z przepisami musiała utworzyć rezerwę obciążającą je skonsolidowany wynik netto w kwocie 3,2 mln.

- Chciałbym przypomnieć, że dysponujemy już korzystnym wyrokiem w tej sprawie i jesteśmy przekonani, że kolejne orzeczenie będzie stanowiło jego podtrzymanie. Założenie rezerwy zostało podyktowane wymogami prawnymi oraz przeprowadzonymi przez nas analizami różnych scenariuszy - komentuje prezes PMPG Polskie Media.

- Z wyłączeniem wpływu tych zdarzeń odnotowaliśmy znormalizowany zysk netto na poziomie 9,8 mln zł (wzrost o 22 proc. r/r). Marże EBITDA oraz netto wyniosły po 19 proc., co oznacza wzrost odpowiednio o 1 p.p. i 5 p.p. To wymierny efekt szeregu decyzji zarządczych, organizacyjnych i kadrowych podjętych na przełomie 2016 i 2017 r. - dodaje Lisiecki.

Autor:tw

KOMENTARZE(9)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas