Prasa2017-04-05
1

PMPG Polskie Media ze wzrostem przychodów. „Uruchomienie nowych projektów eventowych”

Przychody ze sprzedaży Grupy Kapitałowej PMPG Polskie Media w 2016 roku wzrosły do 57 mln zł. Zysk brutto wzrósł o 42 proc. (9,5 mln zł), a zysk netto - o 37 proc. (8 mln zł).

W 2016 roku przychody ze sprzedaży Grupy Kapitałowej PMPG Polskie Media wyniosły 57,1 mln zł i były o 10 proc. wyższe od tych osiągniętych rok wcześniej. Skonsolidowany EBIT ukształtował się na poziomie 9,5 mln zł, co oznacza wzrost o 65 proc. w stosunku do 2015 r. EBITDA wyniosła 10,16 mln zł i była o 59 proc. wyższa od ubiegłorocznej oraz o 25 proc. od prognozy.

Zobacz tabelę

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

W czerwcu ub.r. PMPG opublikowała prognozę, według której przychody Grupy ze sprzedaży zmaleją w 2016 roku o 1,54 proc., do 51 mln zł.

Spółka wyjaśnia, że przekroczenie opublikowanej w czerwcu 2016 r. prognozy wynikało przede wszystkim z uruchomienia w IV kwartale roku 2016 nowych projektów eventowych (m.in. „100% Polski Produkt”, „TOP Wizjonerzy”), których zatwierdzenie nastąpiło w III kwartale, stąd nie zostały one uwzględnione w prognozie oraz wzrostu ceny egzemplarzowej tygodnika „Do Rzeczy”. Pozytywny wpływ na rentowność miała również optymalizacja kosztów sprzedaży osiągnięta dzięki wdrożeniu automatyzacji procesu obsługi zleceń oraz uproszczeniu struktury sprzedażowej.

- Prognozowaliśmy w oparciu o konserwatywne założenia, zgodnie z podejściem overdeliver than overpromise. Przychody z nowych projektów zostały uwzględnione w P&L 2017 r., zakładając, że nie wpłyną one znacząco na wyniki ostatniego kwartału ub.r. W rezultacie wsparły one jednak już wyniki ostatnich miesięcy 2016 r., natomiast ich pełne efekty będą widoczne w bieżącym roku - wyjaśnia Michał Maciej Lisiecki, prezes zarządu PMPG Polskie Media.

Lisiecki zapowiada, że spółka opublikuje prognozę na 2017 rok po podaniu do publicznej wiadomości wyników I kwartału. Lisiecki dodaje, że sukcesywnie uruchamiane będą w ramach Grupy kolejne projekty. Z końcem marca ruszył serwis internetowy SuperHistoria.pl, wydawany przez spółkę Orle Pióro.

Autor:łb

KOMENTARZE(1)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas