Prasa2013-07-03
23

PMPG zainteresowane Wirtualną Polską, rośnie sprzedaż “Wprost”

Michał M. Lisiecki, prezes Platformy Mediowej Point Group, poinformował, że widzi dla PMPG miejsce w konsorcjum, które może powstać w celu zakupu Wirtualnej Polski. Podkreślił też, że nowa strategia tygodnika “Wprost” wpływa na wzrost jego sprzedaży.

Wirtualna Polska, drugi największy portal internetowy w Polsce, został wystawiony na sprzedaż na początku tego roku przez Telekomunikację Polską. Jak podał “Dziennik Gazeta Prawna” spółka otrzymała co najmniej pięć ofert kupna portalu. Wśród zainteresowanych jego przejęciem są Grupa o2 (wraz z inwestorem finansowym) oraz rosyjski podmiot (więcej na ten temat).

Michał M. Lisiecki uważa, że do zakupu portalu zapewne powstanie konsorcjum, w skład którego wejdzie fundusz oraz gracz z rynku mediów. Jego zdaniem, Point Group mogłoby być członkiem takiego konsorcjum jako podmiot, który ma know-how w dziedzinie mediów. Lisiecki w rozmowie z agencją isb news podkreślił, że obserwuje wszystkie aktywa mediowe wystawione na sprzedaż, w tym telewizje. Prowadzi też rozmowy w sprawie przejęcia biznesu internetowego, ale szczegółów nie podał.

PMPG bierze też udział w konkursie na nadawanie na pierwszym multipleksie naziemnej telewizji cyfrowej, gdzie zgłosiła kanał edukacyjno-poznawczy. Partnerem przy tym projekcie jest firma Media Works. Prezes PMPG zaznaczył, że ten projekt posiadać będzie finansowanie zewnętrzne w wysokości od kilku do kilkunastu milionów (kwota ta będzie zależeć od wariantu w jakim kanał będzie uruchamiany). Zdaniem Lisieckiego, udział tej stacji powinien być widoczny w wynikach spółki od 2014 roku.

Obecnie kluczowa aktywa Platformy Mediowej Point Group to jednak tytuły prasowe - tygodniki opinii “Wprost” i “Do Rzeczy”. Ten pierwszy magazyn pod wodzą Sylwestra Latkowskiego zmienił formułę - koncentruje się na odważnych materiałach o charakterze śledczym, pisał m.in. o zegarkach ministra transportu Sławomira Nowaka, a także o Wojciechu Fibaku. Michał M. Lisiecki podkreśla, że zmiana ta przekłada się na wzrost sprzedaży, a zmiana linii redakcyjnej tygodnika to element strategii długoterminowej.

Z ostatnich danych ZKDP za kwiecień wynika, że średnia sprzedaż ogółem „Wprost” wyniosła wtedy 66 157 egz. i była jednak o 12 proc. niższa niż rok wcześniej (dowiedz się więcej).

Lisiecki poinformował też, iż nie wyklucza powrotu na rynek marki „Film", ale w nowej odsłonie i z nową koncepcją rozwoju. Magazyn „Film” został zamknięty przez PMPG w maju br. (więcej na ten temat).

Autor:pp

KOMENTARZE(23)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas