Internet 2019-10-21
0

Po obawach o szyfrowanie wiadomości Facebook obiecuje dodatkową ochronę dzieci na swoich platformach

Facebook planuje wprowadzenie szyfrowanej komunikacji na wszystkich prowadzonych przez siebie platformach. Zapowiedź wywołała wątpliwości czy rozwiązanie to nie zostanie wykorzystane przez przestępców, między innymi pedofilów. Firma zapewnia że wprowadzi dodatkowe mechanizmy mają chronić najmłodszych użytkowników przed tego typu zagrożeniami.

Zmiany dotyczące możliwości komunikacji na platformach należących do Facebooka szef koncernu Mark Zuckerberg zapowiedział w marcu 2019 r. Zaznaczył wówczas, że w planach jest nie tylko większa integracja takich serwisów jak Facebook, Instagram oraz WhatsApp, ale także wprowadzenie szyfrowania wszystkich przesyłanych w nich wiadomości.

Plany przedstawione przez Facebooka wywołały zaniepokojenie niektórych środowisk i instytucji. Zwracają one uwagę na to że wprowadzenie szyfrowania do Messengera, Instagrama oraz WhatsApp może mieć negatywne skutki w postaci wykorzystywania tych platform przez rozmaitych przestępców, np. pedofilów, którzy będą czuli się bezpieczni wiedząc o tym, że ich wiadomości mają zaszyfrowaną postać.

Teraz dziennik „Financial Times” poinformował, że Facebook w obliczu wspomnianych obaw zamierza wprowadzić na swoich platformach dodatkowe mechanizmy zwiększające bezpieczeństwo najmłodszych internautów.

Antigone Davis, szefowa ds. bezpieczeństwa na Facebooku zapowiedziała, że wraz z szyfrowaniem zostaną zastosowane nowe systemy pozwalające na walkę z zagrożeniami dla dzieci.

Firma planuje m.in. dokładniejsze śledzenie kont tych użytkowników, którzy często wysyłają prośby o przyjęcie do znajomych na profilach nieletnich internautów. Chodzi też o wnikliwe monitorowanie komentarzy pod zdjęciami i innymi treściami zamieszczanymi przez najmłodszych, a także śledzenie przypadków kontaktów w komunikatorach użytkowników, pomiędzy którymi występuje duża różnica wieku.

W drugim kwartale br. Facebook zanotował wzrost wpływów o 27,6 proc. do 16,89 mld dolarów oraz 2,62 mld dolarów zysku netto (wobec 5,11 mld dolarów rok wcześniej). W minionym półroczy koncern odpisał 5 mld dolarów kary nałożonej przez FTC. Ma 2,41 mld użytkowników aktywnych miesięcznie i 1,59 mld codziennie. W ostatnich latach przybywa ich głównie poza Ameryką Północną i Europą, ale Facebook najwięcej zarabia na tych z USA i Kanady.

Autor: ps

KOMENTARZE (0) DODAJ OPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NA PRACA
Praca Start Tylko u nas