Internet2018-07-09
15

Gmail zyskuje, w dół serwisy mailowe polskich portali. Na WP.pl poczta generuje połowę ruchu (analiza)

Najpopularniejszą usługą mailową w polskim internecie jest Gmail, przy czym na dłużej swoich użytkowników przyciągają serwisy mailowe Wirtualnej Polski, Onetu, Interii i Gazeta.pl. Na WP.pl serwis mailowy zapewnia prawie połowę użytkowników i odsłon całego portalu, a na Gazeta.pl - poniżej 10 proc.

W maju br. z przeglądarkowej wersji Gmaila skorzystało u nas 8,49 mln realnych użytkowników, a więc 31,03 proc. wszystkich polskich internautów. Wykonali oni w serwisie 243,12 mln odsłon, a każdy korzystał z niego przeciętnie przez 67 minut i 57 sekund - pokazują wyniki badania Gemius/PBI opracowane przez Wirtualnemedia.pl.

Cztery najpopularniejsze serwisy mailowe polskich wydawców zanotowały zdecydowanie mniej użytkowników od Gmaila, ale więcej odsłon oraz wielokrotnie dłuższy średni czas korzystania przez odwiedzającego. Poczta na WP.pl przy 7,1 mln internautów miała 873,31 mln odsłon, a przeciętny użytkownik korzystał z niej przez 6 godzin, 32 minuty i 42 sekundy. Jeszcze dłuższy średni czas spędzony przez użytkownika zanotował serwisy mailowy Onetu - 7 godzin, 36 minut i 47 sekund (miał przy tym 4,64 mln odwiedzających i 545,29 mln odsłon).

Pocztę Interii odwiedziło 3,11 mln internautów, wykonując 260,15 mln odsłon i korzystając z niej przeciętnie przez 6 godzin, 25 minut i 4 sekundy, a serwis mailowy o2.pl zanotował 2,99 mln użytkowników, 279,49 mln odsłon oraz 6 godzin, 22 minuty i 17 sekund średniego czasu korzystania.

Zdecydowanie najniższą liczbę użytkowników (284 tys.) i odsłon (18,6 mln) miała witryna mailowa Gazeta.pl.

Na komputerach Gmail zanotował w maju 7,84 mln użytkowników, 207,1 mln odsłono raz 72 minuty i 16 sekund średniego czasu korzystania przez odwiedzającego.

Poczta na WP.pl miała 658,57 mln odsłon przy 6,16 mln użytkowników, a poczta na Onecie - 394,24 mln odsłon przy 4,04 mln użytkowników. Nieco mniej odsłon od Gmaila zanotowały serwisy mailowe Interii (191,95 mln przy 2,69 mln użytkowników) i o2.pl (204,07 mln przy 2,62 mln użytkowników).

Wszystkie witryny mailowe polskich portali (także Gazeta.pl) zanotowały wielokrotnie dłuższy średni czas korzystania od Gmaila. Najlepszy wynik osiągnęła poczta Onetu - 6 godzin, 4 minuty i 38 sekund

Z kolei na smartfonach i tabletach liderem jest serwis mailowy WP.pl - miał w maju 2,49 mln użytkowników, 214,74 mln odsłon oraz 4 godziny, 52 minuty i 24 sekundy średniego czasu korzystania przez odwiedzającego.

Z kolei pocztę na Onecie odwiedziło 1,63 mln internautów, wykonując 151,05 mln odsłon oraz korzystając przeciętnie przez 6 godzin, 35 minut i 48 sekund. Natomiast Gmail przy 1,22 mln użytkowników zanotował 36,02 mln odsłon oraz zaledwie 8 minut i 25 sekund średniego czasu korzystania.

Przeglądarkowy Gmail zyskał w skali roku 1,26 pkt proc. zasięgu (to 4,23 proc. w górę), tracąc zarazem 47,57 mln odsłon oraz 15 minut i 52 sekundy średniego czasu korzystania przez użytkownika (to odpowiednio 16,4 i 18,9 proc. w dół).

Serwis mailowy WP.pl zanotował spadek o 0,43 pkt proc. zasięgu i 216,28 mln odsłon (to 1,6 i 19,8 proc. w dół), witryna Onetu - o 0,81 pkt proc. zasięgu i 6,75 mln odsłon (4,6 i 1,2 proc. w dół), a serwis Interii przy spadku zasięgu o 0,3 pkt proc. (czyli 2,6 proc.) osiągnął wzrost liczby odsłon aż o 161,87 mln (164,1 proc. w górę). Wszystkie witryny zanotowały wzrosty średniego czasu korzystania przez internautów wynoszące 25-27 proc.

Do serwisu mailowego o2.pl został w ciągu roku włączona poczta działająca wcześniej na Tlen.pl. Dzięki temu osiągnął on duże wzrosty statystyk.

Natomiast witryna mailowa Gazeta.pl straciła w skali roku 0,19 pkt proc. zasięgu i 1,63 mln odsłon (to 15,4 i 8,1 proc. w dół) przy wzroście średniego czasu korzystania przez użytkownika o 23 minuty i 5 sekund (12,1 proc. w górę).

Usługi mailowe działają też jako aplikacje mobilne. W badaniu Gemius/PBI oszacowano ruch dwóch, z których zdecydowanie popularniejszy jest Gmail - w maju jego aplikacja miała 8,32 mln użytkowników. Dało to 30,42 proc. zasięgu, o 2 pkt proc. więcej niż rok wcześniej (7 proc. w górę).

Z kolei aplikacja Poczta o2 przy 253,2 tys. użytkowników zanotowała 37,6 mln odsłon oraz 2 godziny, 55 minut i 37 sekund średniego czasu korzystania przez odwiedzającego. W skali roku zyskała 0,22 pkt proc. zasięgu, 14,17 mln odsłon oraz 41 minut i 39 sekund przeciętnego czasu korzystania (to wzrosty o 31, 60,4 i 41,7 proc.).

W przypadku WP.pl witrynę mailową w maju odwiedziło 46,8 proc. wszystkich użytkowników portalu, zapewniając 47,6 proc. jego odsłon.

Na Onecie udział serwisu mailowego w liczbie użytkowników wyniósł 26,9 proc., a w liczbie odsłon - 35,5 proc., na Interii - odpowiednio 22,7 i 28 proc., a na Gazeta.pl - jedynie 2,9 i 7,5 proc.

Autor:tw

KOMENTARZE(15)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas