Internet2015-05-29
2

Poczty mailowe: zyskuje Gmail, w dół serwisy Wirtualnej Polski i Onetu

Najpopularniejszym serwisem poczty mailowej pozostaje Poczta.wp.pl, przy czym w skali roku zanotowała spory spadek zasięgu, podobnie jak witryny Onetu i Interii, i ma już niewielką przewagę nad zyskującym Gmailem. Na o2.pl poczta mailowa generuje ponad trzy czwarte całego ruchu.

Serwis mailowy na WP.pl w marcu br. odwiedziło 5,87 mln internautów, którzy wykonali w nim 1,49 mld odsłon (w tym 143,4 mln krajowych odsłon mobilnych), a każdy korzystał z niego średnio przez 7 godzin i 8:57 minuty - wynika z danych Megapanelu PBI/Gemius opracowanych przez Wirtualnemedia.pl. Witryna miała o 172,9 tys. użytkowników więcej niż Gmail, który nie jest objęty w badaniu audytem site-centric, dlatego nie ma jego dalszych statystyk.

Pocztę mailową Onetu odwiedziło 4,19 mln internautów, którzy wykonali 644,4 mln odsłon. Poczta.o2.pl zanotowała 2,95 mln użytkowników i 733,9 mln odsłon, a Poczta.interia.pl - 2,49 mln użytkowników i 177,2 mln odsłon. Na tych dwóch stronach internauci spędzili średnio po ponad 7 godzin, a na witrynie Onetu - 6 godzin i 37 minut.

Z pocztą mailową o2.pl całkowicie zintegrowany jest Tlen.pl, który w marcu br. miał 417,5 tys. użytkowników, 88,4 mln odsłon oraz 6 godzin i 41:42 minuty - te statystyki zostały włączone do danych poczty o2.pl.

##NEWS http://wirtualnemedia.pl/m/artykul/najpopularniejsze-serwisy-tematyczne-w-marcu-2015-roku ##

Pozostałe serwisy mailowe są zdecydowanie mniej popularne - żaden z nich nie osiągnął w marcu poziomu 500 tys. użytkowników. W tej grupie jest m.in. Poczta.gazeta.pl z 241,6 tys. użytkowników, 3,6 mln odsłon i 32:23 minuty średniego czasu korzystania.

Zobacz tabelę


Poczta mailowa na WP.pl w ciągu roku straciła 311 tys. użytkowników (to 5 proc. w dół). Co prawda liczba odsłon serwisu zwiększyła się aż o 952,5 mln (czyli o 177,2 proc.), a średni czas korzystania z niego o 34:17 minuty (8,7 proc. w górę), ale te wzrosty - podobnie jak w przypadku witryn Onetu i o2.pl - wynikają głównie z przejścia przez portal w połowie ub.r. na nową definicję odsłony w Megapanelu (więcej na ten temat).

Za to Gmail zyskał w skali roku 469,1 tys. polskich użytkowników (to 9 proc. w górę). Serwis od kilku lat notuje systematyczne wzrosty zasięgu - w 2012 i pierwszej połowie 2013 roku miał zazwyczaj po 4-4,5 mln odwiedzających, w drugim półroczu 2013 roku - już 4,5-4,9 mln. W styczniu ub.r. po raz pierwszy przekroczył poziom 5 mln użytkowników (zanotował ich 5,11 mln), a styczniu br. osiągnął rekordowe jak dotąd 6 mln użytkowników i pierwszy raz wyprzedził serwis mailowy WP.pl, który odwiedziło 5,91 mln internautów.

##NEWS http://wirtualnemedia.pl/m/artykul/onet-i-rasp-przed-wirtualna-polska-w-audio-i-wideo-serwisy-radiowe-przyciagaja-najdluzej-top10 ##

Poczta na Onet.pl straciła w skali roku 233,5 tys. użytkowników (5,3 proc. w dół), a na o2.pl zyskała 35,4 tys. (1,3 proc. w górę). Serwis mailowy Interii przy 81,4 tys. odwiedzających mniej niż rok wcześniej (3,2 proc. w dół) zanotował o 13,6 mln odsłon więcej i 55:23 minuty dłuższy średni czas korzystania (to wzrosty o 8,3 i 15 proc.).

Zobacz tabelę


Portalowi o2.pl poczta mailowa zapewniła w marcu ok. 80 proc. ruchu, a WP.pl - ok. połowy (w tym przypadku statystyki poczty o2.pl podajemy bez ruchu z domeny Tlen.pl). Na Onecie z poczty skorzystało 30,3 proc. wszystkich użytkowników, wykonując 20 proc. odsłon całego portalu, a na Interii było to 28,6 proc. użytkowników i 18,2 proc. odsłon.

Zdecydowanie najmniejsze znaczenie poczta mailowa ma w statystykach Gazeta.pl - w marcu skorzystało z niej tylko 3 proc. użytkowników portalu, generując ruch stanowiący 0,9 proc. jego wszystkich odsłon.

##NEWS http://wirtualnemedia.pl/m/artykul/interia-wyprzedzila-gazete-pl-w-mobile-u-liderem-allegro-z-gg-przed-wirtualna-polska-i-onetem-z-rasp ##

Zobacz tabelę

Autor:Tomasz Wojtas

KOMENTARZE(2)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas