Reklama2016-07-18
2

Pod naciskiem organizacji chroniącej dzieci i rodziny reklamodawcy wycofują się z „Nagiej randki”

Firmy Mondelez, Hhgregg i Henkel wycofały swoje reklamy przy reality show „Dating Naked” („Naga randka”). To efekt zastrzeżeń pod adresem programu ze strony organizacji Parents Television Council.

Parents Television Council (PTC) jest organizacją, która w Stanach Zjednoczonych ma chronić dzieci i rodziny przed treściami zawierającymi seks lub przemoc.

Teraz PTC wzięła na celownik nadawany od 29 czerwca br. trzeci sezon produkowanego przez kanał VH1 programu typu reality show „Dating Naked” (Naga randka), w którym uczestnicy są ukazywani na ekranie nago.

Organizacja nie interweniowała w VH1, ale skierowała swój protest przeciwko „Dating Naked” do firm, których reklamy są emitowane podczas nadawania show.

W efekcie nacisków ze strony PTC firmy Mondelez, Hhgregg i Henkel zażądały od VH1 usunięcia ich reklam przy kontrowersyjnym reality show.

W korespondencji z PTC reklamodawcy wyjaśniają że kupując czas antenowy nie wiedzieli, iż ich spoty będą towarzyszyły „Dating Naked” i zostali zaskoczeni polityką VH1.

- Mamy wypracowane własne standardy, które nie przewidują reklamowania naszych produktów przy programach zawierających takie treści jakie występują w „Dating Naked” - wyjaśniła w mailu do organizacji firma Mondelez. - Wykupując reklamy nie wskazywaliśmy „Dating Naked” jako wybranego programu,  któremu mają one towarzyszyć. Zdecydował o tym sam nadawca, do którego skierowaliśmy obecnie odpowiednie dyspozycje.

W podobnym duchu odpowiedział na naciski PTC Henkel, który dialog z organizacją prowadził m.in. na Twitterze.

 

W Polsce „Nagą randkę” nadaje kanał TLC.

Autor:kl

KOMENTARZE(2)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas