Internet 2018-08-06
8

Accuweather na czele serwisów o pogodzie, mocno w górę Pogodynka.pl i Lightningmaps.org (TOP10)

fot. Shutterstock.com fot. Shutterstock.com

Zdecydowanie najpopularniejszym serwisem o pogodzie jest Accuweather.com, wyprzedzający witrynę pogodową Interii i stronę TVN Meteo. W skali roku duże wzrosty odwiedzalności zanotowały Pogodynka.pl i Lightningmaps.org, a duży spadek - Twojapogoda.pl.

W czerwcu br. Accuweather.com odwiedziło 5,22 mln realnych użytkowników, czyli 19,16 proc. wszystkich polskich internautów. Wykonali oni 105,81 mln odsłon, a każdy spędził na stronie średnio 6 minut i 42 sekundy - pokazują dane z badania Gemius/PBI opracowane przez Wirtualnemedia.pl.

Accuweather jest zdecydowanym liderem wśród stron o pogodzie - w czerwcu miał o 640 tys. użytkowników i ponad dwa razy więcej odsłon niż zajmująca drugie miejsce Pogoda.interia.pl, która zanotowała 4,58 mln odwiedzających i 45,17 mln odsłon, a także 8 minut i 14 sekund przeciętnego czasu korzystania przez użytkownika.

W rankingu są jeszcze dwa serwisy pogodowe dużych portali: sekcja Meteo portalu TVN24.pl (3,16 mln użytkowników i 19,82 mln odsłon) oraz Pogoda.onet.pl (2,51 mln użytkowników i 16,23 mln odsłon). Więcej odsłon o każdego z nich zanotowało Meteo.pl - 1,47 mln internautów wykonało w nim 24,06 mln odsłon.

Na Dzis.net - przedstawiającym mapy burzowe - użytkownik spędził przeciętnie 32 minuty i 31 sekund, na Blitzortung.org - 18 minut i 8 sekund, na Lightningmaps.org - 13 minut i 53 sekundy, a na Pogodynka.pl -  12 minut i 38 sekund.

Na komputerach liderem jest Pogoda.interia.pl, którą w czerwcu odwiedziło 2,37 mln internautów, wykonując 16,66 mln odsłon oraz spędzając średnio po 6 minut i 41 sekund. Więcej odsłon - 17,97 mln - zanotowało Meteo.pl, mając 724,2 tys. użytkowników.

Z Dzis.net odwiedzający korzystał przeciętnie przez 39 minut i 37 sekund, z Blitzortung.org - 34 minuty i 6 sekund, z Pogodynka.pl - 26 minut i 2 sekundy, a z Lightningmaps.org - 25 minut i 26 sekund.

Natomiast Accuweather.com miał jedynie 457,1 tys. użytkowników i 5,05 mln odsłon.

Za to na smartfonach i tabletach Accuweather.com odwiedziło 4,89 mln internautów, którzy wykonali 100,76 mln odsłon i korzystali ze strony średnio przez 6 minut i 46 sekund.

Pogoda.interia.pl zanotowała o ponad dwa miliony użytkowników mniej (2,77 mln) i ponad trzy razy odsłon mniej (28,5 mln) od Accuweather. Na stronie odwiedzający spędził średnio 7 minut i 53 sekundy, natomiast na Dzis.net - 10 minut i 22 sekundy.

Accuweather.com w skali roku zyskał 2,29 pkt proc. zasięgu (to 13,6 proc. w górę). Liczba odsłon strony zwiększyła się o 104,8 proc. - z 51,68 do 105,81 mln, a średni czas korzystania - o 11 sekund, czyli 2,8 proc.

Wzrosty zanotowały też witryny pogodowe Interii i TVN Meteo. Pierwsza zyskała 0,41 pkt proc. i 2,12 mln odsłon (to odpowiednio 2,5 i 4,9 proc. w górę), a druga - 2,39 pkt proc. zasięgu i 2,18 mln odsłon (25,9 i 12,4 proc. w górę).

Procentowo jeszcze więcej zyskały Pogodynka.pl i Lightningmaps.org. Pierwszy serwis rok wcześniej miał niewystarczającą odwiedzalność, żeby została ona oszacowana w badaniu Gemius/PBI. Natomiast drugi osiągnął wzrosty o 1,17 pkt proc. zasięgu, 5,93 mln odsłon (czyli 79,6 i 121,2 proc.).

Za to Twojapogoda.pl straciła 4,89 pkt proc. zasięgu i 20,73 mln odsłon (to 41 i 53,1 proc. w dół), Meteo.pl - 0,57 pkt proc. zasięgu i 18,17 mln odsłon (9,5 i 43 proc. w dół), Pogoda.onet.pl - 0,62 pkt proc. zasięgu i 3,68 mln odsłon (6,3 i 18,5 proc.), a Dzis.net - 0,2 pkt proc. zasięgu i 6,99 mln odsłon (6,8 i 29,8 proc.).

Wśród mobilnych aplikacji pogodowych najpopularniejsza była w czerwcu Pogoda Polska XL PRO - skorzystało z niej 608,1 tys. użytkowników, czyli 2,23 proc. wszystkich polskich internautów. W skali roku jej zasięg zwiększył się ponadtrzykrotnie.

Accuweather miało 543,8 tys. użytkowników, po wzroście zasięgu w skali roku o 35,1 proc. Natomiast spadek o ponad jedną trzecią, do 239,1 tys. użytkowników, zanotowała aplikacja PL Pogoda i Radar - Morecast

Autor: tw

KOMENTARZE (8) DODAJ OPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NA PRACA
Praca Start Tylko u nas