Biznes 2009-11-24
0

Point Group chce pozyskać ponad 20 mln zł na rozwój internetu

Platforma Mediowa Point Group (PMPG) planuje przeprowadzić w przyszłym roku nową emisję akcji z której pozyska ponad 20 mln zł, poinformował prezes Michał Lisiecki w poniedziałek. Środki mają być przeznaczone na rozwój w sektorze "nowe media", w tym również przez akwizycje.

"Planujemy ofertę dla inwestorów instytucjonalnych, będzie do podwyższenie kapitału o maksimum 10%" - powiedział Lisiecki na konferencji prasowej. Dodał, że zarząd przewiduje cenę emisyjną na poziomie 2,1-2,6 zł za akcję. W poniedziałek kurs wyniósł 2,04 zł po wzroście o ok. 3%

Środki pozyskane z emisji akcji spółka chce przeznaczyć na rozwój w sektorze nowych mediów. Lisiecki poinformował, że w tej chwili Point Group prowadzi negocjacje w sprawie akwizycji z kilkunastu podmiotami prowadzącymi działalność w tym sektorze. Zaawansowane rozmowy są prowadzone z polskimi firmami, ale PMPG podjęła już rozmowy także z podmiotami zagranicznymi i w przyszłości planuje silniejszą ekspansję poza Polskę.

"Rozważamy też inne sposoby finansowania jako alternatywę dla emisji akcji, ale w tej chwili to nad tym wariantem pracuje zarząd" - powiedział Lisiecki. Dodał, że spółka chce wprowadzić do swojego akcjonariatu nowe instytucje finansowe.

Narastająco w I-III kw. 2009 roku spółka miała 8,96 mln zł skonsolidowanego zysku netto wobec 5,02 mln zł zysku rok wcześniej, przy przychodach odpowiednio 43,12 mln zł wobec 44,82 mln zł.

Na początku listopada spółka zweryfikowała prognozę finansową na 2009 r. Zakłada ona przychody ze sprzedaży na poziomie 88 mln zł oraz zysk operacyjny na poziomie 18 mln zł. Poprzednia prognoza, opublikowana w marcu zeszłego roku, zakładała że spółka w 2009 r. osiągnie przychody ze sprzedaży na poziomie 116,4 mln zł a wynik operacyjny na poziomie 29,95 mln zł.

Autor: masz / isb

Więcej informacji: Point Group

KOMENTARZE (0) DODAJ OPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NA PRACA
Praca Start Tylko u nas