Telewizja2016-07-12
2

Pojedynki Polaków hitami Euro 2016. Wszystkie mecze śledziło od 1,79 do 15,97 mln widzów (analiza)

Mecze Euro 2016 - transmitowane w kanałach otwartych (TVP1, Polsat i Polsat Sport) - oglądało od 1,79 do 15,97 mln widzów. Największą widownię zgromadziły spotkania reprezentacji Polski - wynika z analizy Wirtualnemedia.pl.

Polsat i Polsat Sport każdego dnia transmitowały po jednym meczu Euro 2016 z fazy grupowej. Obie stacje pokazywały również wybrane pojedynki 1/8 finału oraz wszystkie spotkania ćwierćfinałowe, półfinałowe i finał rozgrywek (łącznie 24 mecze).

Dodatkowo wszystkie pojedynki Polaków, w ramach sublicencji kupionej od Polsatu, oglądać można w TVP1. Stacja ta pokazała również mecz otwarcia oraz wybrane spotkania z fazy pucharowej (łącznie 11 pojedynków).

Zdecydowanie najwięcej widzów podczas Euro 2016 zgromadziły mecze polskiej reprezentacji, które w zestawieniu oglądalności wszystkich meczów zajęły pierwsze pięć pozycji. Przegrany w rzutach karnych 3 do 5 pojedynek z Portugalią, rozegrany 30 czerwca br. na antenie TVP1, Polsatu i Polsatu Sport oglądało łącznie 15,97 mln widzów - wynika z danych Nielsen Audience Measurement opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl. Przełożyło się to na 86,57 proc. udziału tych stacji w rynku telewizyjnym wśród wszystkich widzów oraz 89,61 proc. w grupie komercyjnej 16-49.

Nielsen Audience Measurement sprawdził również ile osób obejrzało ten mecz poza domem - np. w strefach kibica czy pubach. Było to 1,90 mln osób*. Bardzo liczna grupa (1,49 mln osób) obejrzała jednak to spotkanie na drugim ekranie - komputerze, laptopie, tablecie czy smartfonie**. Ponadto pojedynek ten oglądało 947 tys. gości, czyli osób, którzy nie mieszkają w danym gospodarstwie domowym (są to osoby, które śledziły spotkanie np. u znajomych, czy rodziny).

Łącznie mecz Polska-Portugalia oglądało 20,31 mln widzów.

Zobacz tabelę

Drugim najchętniej oglądanym pojedynek był ten z Niemcami z 16 czerwca br. Mecz na trzech antenach śledziło łącznie 14,35 mln widzów, co przełożyło się na odpowiednio 80,89 proc. i 85,32 proc. udziału.

Podium uzupełnia spotkanie z Ukrainą, które odbyło się 21 czerwca br. Śledziło je łącznie na trzech stacjach 12,64 mln widzów, co przełożyło się na odpowiednio 81,67 proc. i 84,37 proc. udziału.

Czwarty był mecz polskiej reprezentacji z Irlandią Północną z 12 czerwca br. - na trzech antenach miał 12 mln widzów (odpowiednio 77,59 proc. i 80,63 proc. udziału).

Na piątym miejscu uplasowało się spotkanie 1/8 finału ze Szwajcarią, wygrane przez Polaków po rzutach karnych 5:4, które śledziło  11,93 mln widzów.

Oczko niżej znalazł się finałowy mecz Euro 2016, który zobaczyło 10,23 mln widzów TVP1, Polsatu i Polsatu Sport (odpowiednio 68,66 proc. i 70,87 proc. udziału).

W czołowej dziesiątce znalazły się jeszcze takie spotkania, jak: Niemcy-Francja z 7 lipca (8,65 mln widzów), Francja-Rumunia z 10 czerwca (7,77 mln widzów), Portugalia-Walia z 6 lipca (7,74 mln widzów) i Niemcy-Włochy z 2 lipca (6,31 mln widzów).

Widownia pozostałych 14 spotkań, pokazywanych w kanałach otwartych, wynosiła od 1,79 mln osób (mecz Włochy-Szwecja) do 5,16 mln (pojedynek Francja-Islandia).

Zobacz tabelę

 

Wszystkie powyższe mecze pokazywane były również na antenie Polsatu Sport 2 HD, ale stacja ta (podobnie, jak Polsat Sport 3 HD) nie jest objęta monitoringiem Nielsen Audience Measurement.



*Widzowie oglądający mecz w pubach, restauracjach, strefach kibica i innych miejscach publicznych. Badanie wykonane na zlecenie Nielsena przez Millward Brown metodą CATI na reprezentatywnej próbie 1004 osób w wieku 18+ w dniach od 1 do 3 lipca 2016 roku.
**Widzowie oglądający mecz na komputerach, laptopach, tabletach i smartfonach. Badanie wykonane na zlecenie Nielsena przez Millward Brown metodą CATI na reprezentatywnej próbie 1004 osób w wieku 18+ w dniach od 1 do 3 lipca 2016 roku.

Autor:Michał Kurdupski

Więcej informacji:Euro 2016

KOMENTARZE(2)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas