Badania2010-10-20
0

Polacy korzystają z mediów mobilnych głównie... w domu

Co dziewiąty Polak mobilnie łączy się z internetem, pobiera treści albo słucha muzyki czy radia – wynika z badania TNS OBOP. Najczęściej robi to... w domu.

Wśród Polaków mających co najmniej 15 lat 11 proc. korzysta z mediów mobilnych, np. łącząc się z internetem w telefonie komórkowym, słuchając radia lub muzyki, oglądając treści wideo online albo sprawdzając różne lokalizacje. 62 proc. w tej grupie stanowią mężczyźni, a 74 proc. – osoby poniżej 35. roku życia. 56 proc. z nich pracuje, a 32 proc. to studenci.

Tylko 29 proc. polskich użytkowników mediów mobilnych ma telefon komórkowy z dostępem do internetu. Prawie dwie trzecie takich osób jest abonentem którejś z sieci telefonii komórkowej.

Co ciekawe, najwięcej Polaków kiedykolwiek skorzystało mobilnie z mediów w domu. Respondentom stosunkowo rzadziej zdarzyło się to robić w pracy czy szkole, w pojazdach komunikacji miejskiej lub w innych miejscach, np. lokalach rozrywkowych. W podobny sposób z mediów mobilnych korzystają Francuzi, natomiast Brytyjczycy i Hiszpanie częściej używają ich poza domem.



Badanie zostało zrealizowane przez TNS Global na zlecenie Orange w marcu i kwietniu br. W Polsce objęło reprezentatywną grupę 2 tys. osób, z którymi przeprowadzono wywiady bezpośrednie. Koordynatorem projektu była Wirtualna Polska.

Autor:tw

Więcej informacji:mobillne media, TNS OBOP

KOMENTARZE(0)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas