Badania2008-11-03
0

Polacy lubią być obsługiwani szybko i przez telefon

Polacy w biurach obsługi klienta najbardziej nie lubią długiegoczekania, natomiast najchętniej załatwiają swoje sprawy przeztelefon lub bezpośrednio - wynika z ankiety przeprowadzonej przezTickbox w imieniu DHL Express. Osobom z naszego kraju formalnościtego typu zajmują średnio prawie dwie godziny tygodniowo.

Aż 83 proc. Polaków nie lubi długo czekać w biurach obsługiklienta, natomiast 61 proc. razi brak wiedzy konsultantów iudzielanie przez nich bezosobowych odpowiedzi. Dla 79 proc.ankietowanych zła obsługa ma wpływ na decyzję o dokonaniu zakupów wprzyszłości. Polacy są bardziej pamiętliwi niż obywatele Francji,Niemiec, Włoch, Szwecji i Wielkiej Brytanii, w których poziomtakich deklaracji wyniósł 61 proc.

Z kolei najchętniej ankietowani załatwiają swoje sprawy przeztelefon (38 proc. wskazań, najwięcej wśród ludzi starszych) lubbezpośrednio (32 proc. deklaracji, najwięcej w grupie wiekowej16-24 lata), czyli podobnie jak pozostali ankietowani Europejczycy.Przeciętnie osoby mieszkające w naszym kraju spędzają w biurachobsługi klienta godzinę i 58 minut tygodniowo - o 40 minut więcejniż Francuzi, ale o 48 minut mniej niż Niemcy.

W opinii 24 proc. Polaków najlepszą obsługę klienta zapewniająbanki, a według 17 proc. - sklepy internetowe. Takie firmyankietowani najczęściej polecają innym (72 proc. wskazań), a copiąty z nich zostawia napiwki. Natomiast aż 45 proc. Polakównajgorzej pod względem ocenia firmy telekomunikacyjne.

Ankieta na temat obsługi klienta została przeprowadzone wimieniu DHL Express przez Tickbox, agencję badań rynku real-time, wsześciu państwach europejskich. W Polsce o opinie w tej sprawiezapytano 1052 osób.

Autor:łk

Więcej informacji:DHL Express

KOMENTARZE(0)DODAJOPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas