Badania2005-03-10
0

Polacy najbardziej ambitni spośród Europejczyków

Polacy uważają, że są najambitniejszym narodem w Europie (53%). Wyprzedzają pod tym względem Niemców (41%) i Austriaków (36%) - tak wynika z najnowszego europejskiego badania European Trusted Brands 2005

Nie tylko ambicja wyróżnia Polaków. Spośród wszystkich przebadanych nacji razem z Czechami uważamy, że jesteśmy najbardziej stylowi, wyprzedzamy w tym zawsze doskonale ubranych Francuzów.

Mieszkańcy 14 europejskich krajów w ramach badania European Trusted Brands 2005 zostali zapytani o postrzeganie samych siebie i poproszeni o wskazanie cech, które najmocniej lub najsłabiej ich charakteryzują. Analiza samooceny mieszkańców państw europejskich wykazała wiele wspólnych cech. Większość mieszkańców Europy postrzega siebie jako osobę szczerą i rodzinną, w dalszej kolejności - także praktyczną i optymistycznie nastawioną do życia.

Na tle innych narodów wybijają się Francuzi i Portugalczycy, którzy mają siebie za najbardziej namiętnych (ponad 40%). Co ciekawe, za najmniej porywczych uważają się Finowie i Polacy (mniej niż 20%). Natomiast najmniej szczerzy są Czesi (57%) a pewność siebie deklaruje aż 66%  Niemców i 60%  Austriaków.

Ponad 70% Holendrów, Rosjan i Francuzów podkreśla swoje przywiązanie do wspólnot i społeczności, ale tylko co czwarty Polak i mieszkaniec Wielkiej Brytanii utożsamia się z nimi.

Z badania Reader's Digest wynika, że mieszkańcy Europy w podobny sposób postrzegają najistotniejsze przejawy życia społecznego. Małżeństwo stanowi dla nich jedną z najważniejszych i najbardziej wiarygodnych instytucji społecznych. Zawody zaufania społecznego cieszą się w całej Europie uznaniem.

Cechy osobowości najbardziej cenione przez Europejczyków

Średnie rozłożenie głosów we wszystkich 14 krajach

 

Zobacz tabelę"BORDER-RIGHT: #ece9d8; PADDING-RIGHT: 3.5pt; BORDER-TOP: #ece9d8; PADDING-LEFT: 3.5pt; PADDING-BOTTOM: 0cm; BORDER-LEFT: #ece9d8; WIDTH: 166.75pt; PADDING-TOP: 0cm; BORDER-BOTTOM: windowtext 1pt solid; HEIGHT: 15pt; BACKGROUND-COLOR: transparent; mso-border-top-alt: solid windowtext .5pt; mso-border-bottom-alt: solid windowtext .5pt" vAlign=bottom noWrap width=222>

Rosjanie

45%

Informacje dodatkowe:

" W tym roku badanie European Trusted Brands przeprowadzono już po raz piąty;
" Pierwsza edycja European Trusted Brands odbyła się w roku 2001;
" Celem badania jest wskazanie poziomu zaufania konsumentów do poszczególnych zawodów, cech i marek, dając tym samym największe tego typu badanie w Europie;
" Badanie przeprowadzono w 12 językach w 14 europejskich krajach, łącznie z Rosją;
" Respondenci zostali wybrani spośród czteromilionowej bazy prenumeratorów Reader's Digest. Próba ustalona na podstawie selekcji i wyników badania odzwierciedla zróżnicowanie demograficzne każdego z krajów;
" W 14 krajach, w 12 językach przeanalizowano 24,832 ankiet;
" Respondenci otrzymali listę 30 cech osobowości o zostali poproszeni o wskazanie tych cech które najlepiej odzwierciedlają ich osobowość, zachowanie, poglądy na życie;
" Badania przeprowadzono w okresie od września do października 2004 roku metodą ankiety pocztowej.

Autor:masz

KOMENTARZE(0)DODAJOPINIĘ

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NAPRACA
PracaStartTylko u nas