Prasa 2010-10-18
11

Polacy najchętniej czytają “Tele Tydzień” i “Życie na Gorąco”

Tygodniki “Tele Tydzień”, “Życie na Gorąco” oraz dwutygodnik “Przyjaciółka” to trzy najchętniej czytane tytuły przez Polaków – wynika z badania PBC. Szczegóły w raporcie Wirtualnemedia.pl.

W kategorii dzienników liderami są tabloid „Fakt” (Axel Springer Polska) z czytelnictwem na poziomie 14,50 proc. i opiniotwórcza „Gazeta Wyborcza” (Agora) czytana przez 14,26 proc. respondentów. Dalej ze znacznie słabszymi wynikami plasują się: „Super Express” wydawany przez Muratora (6,64 proc.) oraz bezpłatne „Metro” Agory (6,26 proc.).

 

Zobacz tabelę


Najchętniej czytamy tygodnik – „Tele Tydzień” (Wydawnictwo Bauer) – jest zarazem najpopularniejszy wśród wszystkich tytułów prasowych w Polsce – sięga po niego aż 34,73 proc. ankietowanych. Pozycję wicelidera czytelnictwa wśród polskiej prasy zajmuje “Życie na Gorąco” (też Bauer) z wynikiem na poziomie 18,43 proc., będące jednocześnie liderem w kategorii yellow. Z kolei najpopularniejszym tygodnikiem opinii pozostaje „Newsweek Polska” (Axel Springer Polska), który z wynikiem 9,36 proc. wyprzedza „Politykę” (7,39 proc.). 

Zobacz tabelę


Wśród dwutygodników najchętniej czytane są  „Przyjaciółka” (Edipresse Polska) z wynikiem 17,21 proc., „Tina” (Wydawnictwo Bauer), mająca czytelnictwo na poziomie 16,11 proc. oraz “Pani Domu” (Edipresse), po którą sięga 15,26 proc. osób - wszystkie te trzy poradnikowe magazyny były wcześniej tygodnikami. Zajmująca czwarte miejsce „Viva!” (Edipresse Polska) jest z kolei liderem w kategorii people, a kolejne w zestawieniu „Z Życia Wzięte” (Phoenix Press) – w kategorii real life stories.   

Zobacz tabelę


 
Najchętniej czytanym miesięcznikiem w Polsce jest niezmiennie „Twój Styl” (Wydawnictwo Bauer), który z wynikiem 13,24 proc. lideruje również w kategorii luksusowych magazynów kobiecych, ze znaczną przewagą nad konkurencją, bo drugi tytuł luksusowy - „Avanti” ma czytelnictwo na poziomie 5,96 proc. Z kolei zajmująca drugie miejsce „Claudia” (G+J Polska) z wynikiem 11,36 proc. jest najpopularniejsza wśród miesięczników poradnikowych, a zamykające podium „Cztery Kąty” (Agora) – wśród miesięczników wnętrzarskich.  

Zobacz tabelę


Spośród dwumiesięczników największym zainteresowaniem czytelników cieszy się „Komputer Świat: Twój Niezbędnik” (Axel Springer Polska), po który sięga 3,96 proc. respondentów. 

Zobacz tabelę


 



Badanie PBC General na zlecenie Polskich Badań Czytelnictwa Sp. z o.o. zrealizował instytut Millward Brown SMG/KRC. Badanie odbyło się za pomocą techniki CAPI w okresie od marca do sierpnia 2010 roku na losowej próbie ogólnopolskiej 24 293 przypadków, dobieranej z operatu PESEL i realizowanej do wyczerpania. Podane liczby to wskaźniki CCS – Czytelnictwo Cyklu Sezonowego.
 
*- Następujące tytuły nie były badane w podanych falach: “Pani Domu” (od marca do czerwca 2010, próba 8234), do czerwca tytuł ten był tygodnikiem, “Moda na zdrowie” (od marca do kwietnia 2010, próba 16 250), „National Geographic. Traveler” (marzec 2010, próba 20 268), do marca 2010 pismo to było dwumiesięcznikiem, „Style i Charaktery” (marzec 2010, próba 20 268), “Przepis na Ogród” (marzec: maj 2010, próba 12 240), “Rodzice” (marzec : kwiecień 2010, próba 16 250), do kwietnia 2010 roku tytuł ten był miesięcznikiem.

Autor: pp

KOMENTARZE (11) DODAJ OPINIĘ

W TYM TEMACIE

NAJPOPULARNIEJSZE

<WRÓĆ NA PRACA
Praca Start Tylko u nas